
Izvor: Radio 021, 22.Jul.2020, 10:41
Mihajlović: Sve je spremno za početak gradnje Fruškogorskog koridora
Asfaltiranje dela autoputa između Bačke Topole i Siriga biće gotovo do 15. avgusta, dok je sve spremno i za početak gradnje Fruškogorskog koridora, rekla je danas ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.
"Od Beograda do Subotice obnavlja se 65 km autoputa, ova deonica najvećim delom je završena, do sredine avgusta biće gotovo i preostalih 10,5 km", rekla je Mihajlović prilikom obilaska >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << radova.
Vrednost obnove je oko 10 miliona evra.
Mihajlović je dodala da je vrednost sadašnjih i planiranih investicija u Vojvodini pet milijardi evra.
"Pored modernizacije brze pruge Beograd-Budimpešta, radiće se Fruškogorski koridor. Sve je spremno, kredit je odobren, dokumentacija završena, država je dala garancije i nakon potpisivanja ugovora radovi mogu da krenu. Nismo zaboravili ni na saobraćajnicu Beograd - Zrenjanin - Novi Sad. Hvala gradonačelniku Novog Sada Milošu Vučeviću na sjajnoj saradnji, ovaj grad je primer za blagovremeno pripremljenu dokumentaciju za svaki projekat", rekla je ona.
Vučević je je naveo da se završetkom ove deonice dobija još atraktivniji prilaz Novom Sadu iz pravca Subotice i Mađarske.
Kuda će se protezati Fruškogorski koridor
Projektom je predviđeno da u okviru saobraćajnice Novi Sad-Ruma bude izgrađen dvocevni tunel kroz Frušku goru dugačak 3,5 kilometara, što će ga učiniti najdužim tunelom u Srbiji. Fruškogorski koridor će imati četiri kolovozne trake širine po 3,5 metra, i biće svrstan u takozvane brze saobraćajnice, a ne u autoputeve, jer neće imati zaustavne trake.
Saobraćajnica će se prostirati od Kaćke petlje na putu Novi Sad-Zrenjanin, a sa autoputem E-75 će se ukrštati kod benzinske pumpe "Minut". Koridor će dalje voditi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do autoputa Beograd-Zagreb. Brza saobraćajnica će na sremsku stranu preći preko novog mosta koji treba da se izgradi kod crkve na Tekijama, dalje će voditi prema Bukovcu preko tunela ispod Fruške gore. Tunel će ići prema petlji za Vrdnik, potom će nastaviti ka Rumi.
Izgradnja autoputa Novi Sad-Ruma će biti podeljena u četiri faze. Prva je Ruma-ulaz u tunel kroz Frušku goru, druga je izgradnja tunela dugog 17 kilometara, treća faza je izgradnja izlaza iz tunela do petlje na Mišeluku i četvrta obilaznica oko Petrovaradina.
Fruškogorski koridor povezaće Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Rumunije. Najvažniji značaj koridora Novi Sad-Ruma sa tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji sa dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila.
Autor: 021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.