
Izvor: Preduzetnik.rs, 19.Dec.2016, 04:32 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Saznajte ko je u 2016. najviše novca potrošio na marketing!
Saznajte ko je u 2016. najviše novca potrošio na marketing!
Iako mnogi smatraju da Coca-Cola troši neuporedivo više novca od drugih kompanija kada je marketing u pitanju, podaci kazuju drugačije, bar kada je 2016. godina u pitanju. Naime, Coca-Cola sa uložene 4 milijarde američkih dolara, zauzima tek 7. mesto na listi od 20 brendova koji su ove godine najviše uložili u svoje reklamiranje.
Interesantan je i podatak da se kompanija Apple uopšte ne nalazi na pomenutoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << listi od 20 kompanija koje su u ove godine najviše ulagale u marketing. Tačnije, 1.8 milijardi američkih dolara, koje je Apple u 2016. potrošio u marketinške svrhe, bile su dovoljne za skromno 33. mesto među najvećim svetskim marketing potrošačima. Apple, kao brend koji najviše vredi u svetu, troši svega četvrtinu onoga što potroše Pampers i Gillette, kada je u pitanju marketing. Bez obzira na to, vrednost Apple-a i duplo je veća nego vrednost bilo kog drugog brenda na svetu. Ipak, ova kompanija je u specifičnoj poziciji. Nije neophodno preterivati sa ulaganjima u marketing, jer su upravo korisnici Apple-a ti koji ga najviše reklamiraju, svakim selfijem u ogladalu, svakim hashtagom #iPhone i slično.
Na pomenutoj listi od 20. kompanija koje su najviše potrošile na reklamiranje, primetno je i da auto-moto industrija ima svoje predstavnike u vidu pet renomiranih proizvođača. U top 20. spada i Toyota, koja se po novcu uloženom u reklamiranje nalazi na 12. mestu, ali bez obzira na to još uvek dominira kada je prodaja u pitanju, te je tako njen poslednji model – Corolla, najprodavaniji auto u Americi za tekuću godinu. Drugi najprodavaniji auto u Americi je takođe iz kompanije Toyota – Camry.
Kada su u pitanju mobilni operateri, na listi su tri najveće telekomunikacijske kompanije u Sjedinjenim Američkim Državama – AT&T, T-Mobile i Verizon. Ove tri kompanije ukupno su u svoj marketing uložile 9.2 milijarde dolara.
Brendovi koji su u 2016. godini najviše novca potrošili na marketing jesu Pampers i Gillete, svaki po 8.3 milijardi dolara. Ukoliko ne možete da pojmite koliki je novac u pitanju, pogledajte šta sve možete kupiti za milijardu dolara. Pa pomnožite osmicom!
Predstavljamo vam i ostale brendove koji su u 2016. potrošili najviše novca na marketing, cifru koju su uložili u reklamiranje, kao i njihovu poziciju na listi brendova koji najviše vrede:
Pampers – 8.3 milijarde dolara (rankiran kao 50. na listi brendova koji najviše vrede)
Gillete – 8.3 milijarde dolara (28.)
L’Oreal – 8.2 milijarde dolara (34.)
Chevrolet – 5.1 milijarda dolara (59.)
Louis Vuitton – 4.4 milijarde dolara (19.)
Ford – 4.3 milijarde dolara (35.)
Coca-Cola – 4 milijarde dolara (4.)
Amazon – 3.8 milijardi dolara (12.)
Sony – 3.7 milijardi dolara (76.)
AT&T – 3.6 milijardi dolara (13.)
Lexus – 3.6 milijardi dolara (63.)
Toyota – 3.6 milijardi dolara (6.)
Samsung – 3.3 milijarde dolara (11.)
NIKE – 3.2 milijarde dolara (18.)
Google – 3.2 milijarde dolara (2.)
American Express – 3.1 milijarda dolara (24.)
T-Mobile – 2.9 milijardi dolara (93.)
Nissan – 2.8 milijardi dolara (70.)
Verizon – 2.7 milijardi dolara (21.)
Chase – 2.7 milijardi dolara (65.)
Ipak, ne zaboravite da vas “ne košta najviše onaj marketing koji najskuplje platite, već onaj koji nema efekta”.
The post Saznajte ko je u 2016. najviše novca potrošio na marketing! appeared first on http://preduzetnik.rs.
Pogledaj vesti o: Apple