Apple otvorio vrata novom načinu praćenja njegovih korisnika

Izvor: B92, 11.Jan.2014, 20:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Apple otvorio vrata novom načinu praćenja njegovih korisnika

Appleova poslednja dogradnja softvera za iPhone, iOS 7, dala je mogućnost tržnim centrima, muzejima i stadionima da identifikuju posetioce i prate njihovo kretanje objektom sa zapanjujućom preciznošću.

Poznata kao iBeacons, ova mogućnost dozvoljava trgovcima da, na primer, daju prolazniku e-kupon za piće, čim prođu pored njihove radnje.

Takođe, prodavnice mogu da prate kretanje kupaca, radi kasnije >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << analize.

Rast broja korisnika smartfona otvorio je brojne mogućnosti za marketing stručnjake da detaljno prate ponašanje potrošača.

Međutim, osetljivost ovakvog sistema već je pokrenula brojne kontroverze, uključujući i slučaj iz 2011. kada su korisnici iPhonea otkrili da njihovi telefoni čuvaju listu njihovog kretanja u nešifrovanom tekstualnom fajlu.

Nordstorm je stvorio pometnju kada je prošle godine primećeno da tajno prati kupce mobilnih telefona putem Wi-Fi u 17 radnji. Ovaj lanac prodavnica brzo je prekinuo ovu praksu, zbog negodovanja javnosti.

Za iBeacons za razliku od nekih skrivenijih sistema za praćenje, korisnici moraju da daju pristanak instaliranjem aplikacije.

Za sada samo Apple Store i inMarket aplikacije kompanije za kupone, sklopili su ugovor o korišćenju iBeaconsa.

Međutim, neki borci za pravo na privatnost brinu da jednostavna objašnjenja aplikacija koje traže saglasnost korisnika neće ni izbliza otkivati koliko tačno podataka će prikupljati niti kako će biti korišteni.

Takođe, odobravanjem praćenja korisnici pristaju na pravila o privatnosti koje postavlja sama firma, a stručnjaci strahuju da ih mnogi neće pročitati do kraja.

Osim toga, na primeru Facebooka se zna koliko se često mogu menjati pravila o privatnosti.

Štaviše, podaci se često prodaju trećim firmama čijea pravila privatnosti nisu poznata korisnicima.

“Bez znanja gde idu njihovi podaci, potrošači ne mogu doneti ispravne odluke”, kaže Dženifer Urban sa Univerziteta u Kaliforniji.

U opširnim pravilima o privatnosti inMarketa, na primer, može se pročitati da druge firme poput oglašivača mogu pratiti potrošače preko njihovog softvera. Tako, ako se korisnici prijave za mailing liste ili kliknu na linkove sa društvenih mreža, mogu podeliti razne lične informacije sa njima.

iBeacons opcija oslanja se na Bluetooth bežični adapter u svakom telefonu i majušni senzor koji se smešta u zgrade.

Aplikacija na telefonu “kupi” signale senzora i kontaktira oglašivača ili prodavca koji mogu da registruju informacije o lokaciji.

Pošto svaki iPhone Bluetooth adapter ima jedinstveni identifikacioni broj poznat kao MAC adresa, prodavci mogu pratiti specifičan uređaj.

Razlog zbog kog bi ljudi mogli pristajati na instaliranje ove opcije je taj što ona ponekad može biti korisna.

Recimo, u muzejima bi omogućila da se “iz telefona” oglasi turistički vodič, kada posetilac prolazi pored određenog eksponata.
Pogledaj vesti o: Apple

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.