Izvor: Večernje novosti, 24.Mar.2016, 15:09 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Obećanje, pa kraj štrajka taksista
POSLE dugotrajne borbe za svoja prava, 149 beogradskih taksista, koji do sada nisu dobili dozvole za taksiranje, juče su konačno uspeli da se sastanu sa predstavnicima Vlade Srbije i grada Beograda, i dobiju obećanje o najskorijem dobijanju dozvole za rad. Zbog toga je štrajk, započet pre tačno mesec dana protestnim vožnjama, a radikalizovan pre tri dana gladovanjem u automobilima parkiranim duž Nemanjine ulice - prekinut! >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << - Sastali smo se sa predstavnicima Vlade Srbije i grada Beograda i budući da idemo ka rešenju našeg problema otkazujemo protest do daljeg - rekao je za "Novosti" Aleksandar Milić, predstavnik nezadovoljnih taksista. - Obećali su nam najskorije rešavanje statusa, da budemo preduzetnici, što je naše ustavno pravo. Kako su nam rekli, na prvoj sledećoj sednici Skupštine grada Beograda, koja bi trebalo da se održi najkasnije za mesec i po, naši zahtevi će se naći na dnevnom redu i biće doneta odluka o angažmanu. Ovo je naša borba za život, jer ovim poslom bismo prehranjivali porodice. Predstavnici taksista nisu želeli da opširnije govore o obećanjima koja su dobili od Vlade i grada, odnosno nadležnih iz Sekretarijata za saobraćaj, u interesu rešavanja svog problema. Međutim, kako se može zaključiti na osnovu zahteva zbog kojih su bili spremni i na glad, taksisti ne traže zaposlenje, već mogućnost da registruju preduzetničke radnje. - Grad je pred nas postavio desetak uslova i mi ih ispunjavamo, ali uprkos tome nam je onemogućeno da se registrujemo kao preduzetnici i da obavljamo uslužnu delatnost prevoza u Beogradu - objašnjava Milić. - Obrazloženje je da ima dovoljno taksista, a prema našim saznanjima, među njima je oko 800 penzionera i oko 500 vozača kojima je taksiranje dodatna delatnost. Lane smo podneli inicijativu o oceni ustavnosti Odluke o ograničenju broja taksi vozila, ali smo ostali uskraćeni za reakciju Ustavnog suda. To je podzakonska odluka koja nije u skladu sa Ustavom. Kako kaže Milić, ovo je nasleđeni problem, koji ih tera u sivu zonu, a oni ne žele da se ponašaju kao kriminalci. Svi su položili ispit o poznavanju Beograda i jednog stranog jezika u cilju obavljanja posla i ovo je njihova borba za ustavna prava, preduzetništvo i život. DVOJICI POZLILO Tokom štrajka glađu dvojici taksista je pozlilo, a posle ukazane pomoći prevezeni su u Urgentni centar. Jedan od njih je primljen zbog vrlo visokog pritiska i konstatovano mu je predinfarktno stanje, dok je drugom pozlilo zbog gladovanja jer je pod terapijom. GRADONAČELNIK ODLUČUJE Programom potreba za auto-taksi prevozom u Beogradu od 1. januara 2015. do 31. decembra 2019. godine predviđeno je ukupno 5.000 vozila. Inače, broj se utvrđuje petogodišnjim planom potreba u javnom prevozu putnika u Beogradu, u skladu sa zakonom i saobraćajno-tehničkim uslovima kojima se definiše optimalno organizovanje taksi prevoza u pogledu broja vozila. Program donosi gradonačelnik.
Nastavak na Večernje novosti...
Kraj štrajka glađu taksista
Izvor: OkRadio.rs, 24.Mar.2016
Postignut dogovor štrajkača koji nisu dobili dozvolu za taksiranje sa predstavnicima Vlade i grada. Konačno rešenje očekuje se za mesec i po. Ne želimo u „sivu zonu”, hoćemo da budemo registrovani Posle dugotrajne borbe za svoja prava, 149 beogradskih taksista, koji do sada nisu dobili dozvole...