Izvor: Politika, 18.Dec.2008, 23:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Pršuta kao mamac za investitore
Kako su se predstavnici 20 opština i gradova borili za pažnju na simuliranom investicionom sajmu
Zrenjanin, Loznica, Kragujevac, Vršac, Paraćin, Šabac i Užice su opštine-pobednice na takmičenju „Investirajte u Srbiji”, održanom juče u hotelu „Hajat” u Beogradu, gde se 20 opština i gradova Srbije nadmetalo u kvalitetu promotivnih materijala i prezentacija kojima privlače potencijalne investitore. Timovi iz prve tri navedene lokalne samouprave >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << dobili su kao nagradu putovanje na investicioni sajam u Hanoveru gde će predstaviti svoje opštine, druge tri ekipeosvojile su putovanje u Oburn, SAD, i dobile priliku da steknu još konkretnija iskustva u oblasti privlačenja investicija, a tim iz Užica, za čiju su pobedu „krivci” glasovi publike, posetiće investicioni sajam u Beču.
Nadmetanje, koje su otvorili Kameron Manter, američki ambasador u Srbiji, i Ivana Veselinović, predstavnica Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj, organizovano je u okviru USAID-ovog Programa podsticaja ekonomskom razvoju opština, koji sarađuje sa odabranim opštinama i gradovima u Srbiji na stvaranju povoljnog poslovnogokruženja i njihovoj investicionoj promociji. Lokalne zajednice koje učestvuju u tom programu tokom 2006. i 2007. godine uspele su da privuku oko 400 miliona evra investicija i da otvore oko 6.000 radnih mesta.
Žiri i publika su opštine i gradove ocenjivali po kvalitetu prezentacija izrađenih u programu „pauerpoint”, po kvalitetu ponuđenog promotivnog materijala i veb-sajtova, kao ipo izgledu štandova, na kojima je takođe posebno vrednovan nastup i komunikacija članova takmičarskih timova. Tako su se učesnici za povoljan prvi utisak borili putem informativnih letaka, šarenih brošura, blokčića, hemijskih olovaka, kompakt diskova, dividijeva i monografija, na engleskom i nemačkom jeziku, a ponegde čak i atraktivnih hostesa. Kao „aduti” su uglavnom isticane industrijske i poslovno-stambene zone na odličnim građevinskim lokacijama (primera radi, blizu Koridora 10), povoljno poslovno okruženje, kadrovski potencijal i turistička ponuda.
Kuriozitet je da su predstavnici opštine Pećinci jedini delili posetiocima prezentaciju na prenosivim USB kompjuterskim memorijama, Arilje, apsolutni srpski rekorder po proizvodnji i izvozu malina, nudilo je borovnice i suve šljive, dok su se Užičani za osvajanje simpatija ocenjivača „naoružali” i svojim čuvenim komplet-lepinjama, lozom, pršutom i – majicama i kišobranima sa gradskim grbom, kao i simboličnim „pasošima za investitore”. Jedini izlagač koji je na sajmu bio prisutan van konkurencije bila je informatički visokorazvijena opština Inđija.
Simulacija investicionog sajma, na kojoj su, prema rečima nekih učesnika, ipak, uspostavljeni značajni kontakti, iako nije bilo previše direktnih i konkretnih poslovnih ponuda, pružila je i priliku drugim opštinama i gradovima, poput Novog Pazara, koji su tek pristupili USAID-ovom programu ili još nemaju kancelarije za lokalni ekonomski razvoj, da „kopiraju” iskustva drugih.
T. Bojković
[objavljeno: 19/12/2008]
Proglašeni pobednici takmičenja u privlačenju investicija
Izvor: EMportal, 18.Dec.2008
Na današnjem takmičenju za najbolju promociju investicionih potencijala gradova i opština pobedili su Zrenjanin, Loznica, Kragujevac, Paraćin, Vršac i Šabac, a specijalnu nagradu publike dobio je grad Užice.
Pobednici u privlačenju investicija
Izvor: B92, 19.Dec.2008, 11:37
Beograd -- Na takmičenju za najbolju promociju investicionih potencijala gradova i opština pobedili su Zrenjanin, Loznica, Kragujevac, Paraćin, Vršac i Šabac...Specijalnu nagradu publike dobio je grad Užice. Nadmetalo se 19 opština i gradova, a kriterijumi po kojima su ocenjivani bili su kvalitet...