Donacija oživela narodnu kuhinju

Izvor: B92, 23.Jan.2010, 03:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Donacija oživela narodnu kuhinju

Zrenjanin -- Narodna kuhinja u Zrenjaninu, nakon što je dobila donaciju u okviru akcije B92 "Hrana za sve", uspela da utrostruči broj korisnika.

To je omogućeno zahvaljujući donaciji "Viktorija grupe", koja je do sada najveći pojedinačni donator. Sezonske nadnice ili socijalna pomoć često se potroše na plaćanje računa, pa kuvani ručak koji pojedini Zrenjaninci dobijaju u Narodnoj kuhinji veoma mnogo znači.

U zrenjaninskoj vlasti i tamošnjem Crvenom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << krstu kažu da ova donacija predstavlja veliku pomoć tamošnjoj narodnoj kuhinji.

Kada je 1. oktobra prošle godine počela da radi, grad je obezbedio sredstva za pet stotina četrsdeset korisnika.

Ranijom donacijom republičke vlade i donacijom "Viktorija grupe" u akciji B92 "Hrana za sve" taj broj je znatno povećan, kaže sekretarka Crvenog krsta, Aleksandra Tanasijević.

"Uz pomoć tih donacija još 1 100 porodica smo uspeli da obezbedimo na ovaj ili onaj način kroz lanč pakete ili tople obroke. Mislim da o značaju takve vrste pomoći ne treba govoriti", kaže ona.

Da je donacija omogućila povećanje broja korisnika Narodne kuhinje, potvrđuje i pomoćnica gradonačelnika Zrenjanina Zorica Denda.

"Pred Novu godinu podelili smo 1 000 paketa, tako da smo proširili na izvestan način listu i obuhvatili mnogo širi krug ljudi kojima je ta pomoć stvarno potrebna", navodi ona.

Natalija Kurjak, direktorka marketinga "Viktorija grupe", kaže da je ta kompanija do sredine januara sa 100 tona jestivog ulja, 200 tona sojinih ljuspica, odrezaka i komadića, 300 tona krompira i velikim količinama brašna snabdela 65 narodnih kuhinja u Srbiji.

"Ono što nas je opredelilo da se uključimo u ovu akciju ’Hrana za sve’ jeste ona društvena odgovornost i naša korporativna odgovornost sa logikom da onaj ko ima treba da pomogne onima koji trenutno nemaju, treba da bude cilj naše kompanije", poručuje ona.

Predsednik Upravnog odbora Fonda B92 Veran Matić smatra da bi i druge kompanije trebalo da slede primer "Viktorija grupe".

Naime, iako je pojedinačnim SMS porukama sakupljeno dosta sredstava, u Fondu kažu da ne mogu biti zadovoljni brojem kompanija koje su se uključile u akciju "Hrana za sve".

"S obzirom na činjenicu da je problem sa nedostatkom hrane za narodne kuhinje, ali i sa problemom gladi i siromaštva sve veći, praktično zaista bi bilo jako važno i jako humano i jako odgovorno od kompanija da se uključe sa donacijama i u hrani i u novcu, od kojeg će biti kupljena hrana za narodne kuhinje i za sve one koji su gladni", kaže Matić.

Akcija "Hrana za sve" nastavlja se tokom cele godine i vremenski nije ograničena.

Samim tim svi koji žele da se uključe u ovu akciju, pojedinačno ili kao firme, mogu to i dalje učiniti kako bi se obezbedilo normalno funkcionisanje narodnih kuhinja u Srbiji.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.