Izvor: Lepota i zdravlje, 17.Jul.2020, 16:01

Sve što treba da znate o emocionalnom stresu

Sve što treba da znate o emocionalnom stresu

Stres je neizbežan i nije moguće u potpunosti ga ukloniti iz života. Pa ipak, na njegov nivo možete uticati i smanjiti ga. Emocionalni stres u početku se uglavnom ispoljava psihički, ali on može da utiče i na vaše fizičko zdravlje. – Budući da stres generalno izaziva različite vrste emocija (paniku, tugu, uzbuđenje), u najvećem broju slučajeva, on se može klasifikovati kao emocionalni stres – kaže za Health američki psiholog Adam Borland. Emocionalni stres takođe pokreće >> Pročitaj celu vest na sajtu Lepota i zdravlje << fizičke simptome poput ubrazanih otkucaja srca, ubrzanog disanja i probavnih tegoba. Ključ za upravljanje stresom (i emocionalnim i fizičkim) leži u prepoznavanje sopstvenih okidača, a zatim u pronalaženju mehanizama za suočavanje s njim. (Pročitaj: 10 najboljih načina da se izborite sa stresom) Koji su simptomi emocionalnog stresa? Emocionalni stres na ljude utiče različito, tako da je teško ustanoviti neke univerzalne znakove i simptome. Prema dr Borlandu, dva najčešća simptoma emocionalnog stresa su otežana koncentracija i otežano pamćenje. Izražena anksioznost, ljutnja ili tuga takođe mogu biti znaci da su nivoi vašeg stresa viši nego inače. Zbog stresa se možete osećati umorno ili neraspoloženo. Neretko se javljaju i hronične glavobolje, mišićna napetost, gastrointestinalni problemi, pa čak i poremećaji spavanja. (Pročitaj: Kako sprečiti opadanje kose prouzrokovano stresom?) Dužina trajanja emocionalnog stresa takođe se razlikuje. U zavisnosti od okidača, on može biti akutni, epizodni ili dugotrajni. Na primer, akutni emocionalni stres može biti izazvan čekanjem važnih laboratorijskih rezultata. Dugotrajni stres može biti prouzrokovan neprijateljskim radnim okruženjem. Epizodni emocionalni stres može se pojaviti svaki put kada se neko nalazi u određenoj situaciji (npr. susreti sa određenim ljudima). Kako prevazići emocionalni stres? Ako osetite da vas preplavljuju jake emocije (tzv. znaci upozorenja), nemojte paničiti. Dobra vest je da postoji mnogo načina da stres držite pod kontrolom. Za početak, oslušnite svoje telo i pružite mu ono što mu je potrebno (hrana i voda, vežbe ili odmor u vidu sna). (Pročitaj: Pobedite anksioznost i depresiju uz ove tri aktivnosti) Pored toga, važno je ustanoviti šta je to što kod vas izaziva stres. Iako se u nekim slučajevima javlja neočekivano, razmislite koje su to situacije u kojima se on neminovno ponavlja. Kada to otkrijete, lakše ćete kontrolisati i njegove propratne efekte. Dr Borland svojim pacijentima preporučuje i primenu proverenih metoda za oslobađanje od stresa. Zapitajte se u kom delu tela osećate napetost, a zatim se fokusirajte na tu regiju i pokušajte da je opustite zamišljajući kako napetost nestaje. Vežbe dubokog disanja takođe mogu biti od pomoći. Povedite računa i o unosu kofeina i alkohola, jer obe ove supstance mogu uticati na vaše raspoloženje. Ako stres i pored svih navedenih saveta ne uspete da prevaziđete, najbolje je da potražite stručnu pomoć. Stres jeste neizbežan, ali možete ga uspešno kontrolisati. (Pročitaj: I stručnjaci se slažu: Helsi ima savršen hobi koji oslobađa od stresa) lepotaizdravlje.rsHealth, Guliver/Getty imagesThe post Sve što treba da znate o emocionalnom stresu appeared first on Lepota i zdravlje.

Nastavak na Lepota i zdravlje...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Lepota i zdravlje. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Lepota i zdravlje. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.