Izvor: Lepota i zdravlje, 24.Nov.2020, 15:08

Pobedite bol u zglobovima vežbanjem

Pobedite bol u zglobovima vežbanjem

Bol u zglobovima koji je čest pratilac artritisa ne treba da vas odvrati od namere da se fizički aktivirate i bavite sportom. Redovni treninzi će povećati pokretljivost zglobova, popraviti raspoloženje i ubrzati metabolizam. Istovremeno, okolni mišići postaće jači, a celo telo snažnije i vitalnije. Pre nego što počnete sa vežbama, popričajte sa lekarom. Posavetujte se koji tip vežbi je idealan za vaše godine i konstituciju. Pešačenje Lagani tempo dobar je za sve koji nisu u zavidnoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Lepota i zdravlje << formi. Već nakon nekoliko nedelja, primetićete mnoge pozitivne promene. Pešačenje će ojačati srce i pluća, a gustina kostiju postaće veća. Važno je da nabavite udobnu obuću i naoružate se entuzijazmom kako novu naviku ne biste preskočili onda kad vremenski uslovi nisu idealni. Birajte staze koje su zemljane ili gumene (staze za trčanje), a držite se dalje od betona koji ne prija zglobovima. (Pročitaj: 10 razloga da počnete da pešačite već danas) Plivanje i akvabik Plivanje će ubrzati cirkulaciju, a voda će smanjiti pritisak koji težina vrši na zglobove. S druge strane, ona tokom vežbanja pruža otpor, pa je to dobar način da izgradite mišićnu masu. Ako vam je plivanje suviše naporno, počnite sa hodanjem duž plitkog bazena. Bol u zglobovima možete ublažiti vežbama Joga Fokusiranje na disanje i pravilno izvođenje pokreta odvući će pažnju sa onog što vas opterećuje (bolni zglobovi). Uz to, joga smanjuje ukočenost i napetost u mišićima i zglobovima. Pa ipak, budite oprezni jer prezahtevni pokreti mogu pogoršati postojeći problem. (Pročitaj: Hata joga – put do smirenosti i fleksibilnosti) Vožnja bicikla Okretanje pedala i održavanje ravnoteže aktiviraće kukove, kolena i skočne zglobove. U zimskim mesecima koristite sobni bicikl. Počnite sa kratkom vožnjom od stotinak metara, pa postepeno povećavajte i kilometražu i tempo. Ples Opustite se i dozvolite da vas ponese muzika. U zavisnosti od vrste plesa, razlikuje se njegova težina i stepen improvizacije, a vi odaberite ono što vam najviše prija. (Pročitaj: Trening koji osvaja svet – uđite u formu uz ovaj veseli ples (video)) Individualni treninzi sa stručnjakom Ako se plašite da će vežbe loše uticati na vašu bolest ili ne znate kako da počnete, obratite se nekome ko je stručan i ko ima iskustva u tome. Trener će vam pomoći da u najkraćem roku povećate snagu, izdržljivost i obim pokreta. Ohrabriće vas i podržati da uspete u svojoj nameri, a to je život bez bola. lepotaizdravlje.rsGetty via GuliverThe post Pobedite bol u zglobovima vežbanjem appeared first on Lepota i zdravlje.

Nastavak na Lepota i zdravlje...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Lepota i zdravlje. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Lepota i zdravlje. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.