Lidija Ćulibrk o nastanku L&Z: “Na početku nisam znala koliko to što radim može biti veliko.”

Izvor: Lepota i zdravlje, 19.Sep.2017, 16:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Lidija Ćulibrk o nastanku L&Z: “Na početku nisam znala koliko to što radim može biti veliko.”

Povodom jubilarnog 200. izdanja magazina “Lepota i zdravlje”, prvog lifestyle časopisa u Srbiji, sa glavnom i odgovornom urednicom Lidijom Ćulibrk, koja ga već 16 godina predano i sa jednakim žarom kreira i stoji iza svake odštampane stranice, napravili smo mali “L&Z” vremeplov. Podelila je sa nama i vama najsrećnije ali i najizazovnije trenutke kroz koje su ona, njena redakcija i “L&Z” prošli za ovih 200 brojeva. Prvu “Reč urednika” napisala je tek kad je shvatila >> Pročitaj celu vest na sajtu Lepota i zdravlje << da je “L&Z” relevantan magazin Kako je nastala ideja o tome da pokrenete magazin Lepota i zdravlje? “L&Z” je nastala u vreme kada na srpskom tržištu nije bilo lajfstajl magazina već samo ženskih porodičnih magazina kao što su, na primer, Bazar ili Praktična žena. Mi smo doneli mnogo novosti iz domena kozmetike, počev od nege do plastične hirurgije, zatim fitnesa i ishrane. Ženu nismo tretirali samo kao člana porodice već kao individuu koja ima svoje lične potrebe i traga za svojim snovima. Naše žene su bukvalno bile željne svega i, za razliku od ovog momenta u kom razgovaramo, kada je svima dostupna svaka informacija, tada su “L&Z” informacije i stil koji smo počeli da negujemo bili prava ekskluziva. Po čemu pamtite početak rada na prvom broju? Kojim ste se rečima obratili redakciji i kako ste izabrali prvu naslovnu stranu, odnosno kakav je bio taj prvi broj? To je bilo vreme, sada slobodno mogu reći, kada smo većinu sadržaja preuzimali iz stranih magazina, a naše naslovne i unutrašnje strane su krasile skenirane fotografije iz istih magazina. Prava “siva zona”. Stock servisi fotografija i tekstova nisu postojali. Veliki broj novinara je i dalje koristio pisaću mašinu i slao tekstove faksom ili u koverti. Fotografije su se “izrađivale”, a potom skenirale. Svi ti poslovi, kao karike u lancu pravljena jednog proizvoda – časopisa, potpuno su nestale i zamenilo ih je digitalizovano poslovanje, lakše i elegantnije. Sama redakcija je nastajala iz meseca u mesec. U startu sam bila sama tako da nisam imala kome da se obraćam – i sve sam radila sama. I sama sam učila iz broja u broj. Taj posao nije imao ko da vas nauči, jer ga niko dotle nije ni radio u Srbiji. Prvi broj je bio “mali”, “tanak”, bez promotivnih sadržaja i reklama, a sada je već sasvim požuteo. Ovako smo izgledali na početku… Kakva su osećanja bila kad je prva “Lepota” izašla iz štampe? Bila sam zbunjena. Nisam znala koliko to što radim može biti veliko, koliko može uticati na žene, koliko je važno i do koga sve naše reči mogu da stignu. Potresna pisma čitateljki su mi na to skrenula pažnju i osvestila činjenicu da je našim ženama jedan takav magazin toliko neophodan. I danas nam pišu žene iz porodilišta, iz zatvora, one koje žive daleko od domovine. I danas me to dotiče. Kako ste savladavali izazove, šta su zapravo bili najveći izazovi sa kojima se magazin susretao? Najveći izazov je biti u isto vreme i privlačan, zanimljiv, ali i edukativan i relevantan. Moj stav je uvek bio da ćemo na veliki broj žena uticati kroz sadržaje koji su im atraktivni i koji ih opuštaju, jer one neće čitati stručne publikacije i zbornike na bilo koju temu već će nešto korisno za svoje zdravlje, karijeru i životni balans pročitati uglavnom u ženskom magazinu. Ta odgovornost je izazov. Kao kod vaspitanja dece, ne smete da “smorite” decu, a morate i da im prenesete ozbiljne, ne uvek prijatne poruke. Stotu naslovnicu krasila je Sara Džesika Parker Luksuzno izdanje za deceniju i po izlaženja

Nastavak na Lepota i zdravlje...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Lepota i zdravlje. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Lepota i zdravlje. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.