Izvor: GlamDama.com, 13.Mar.2011, 03:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dok ne „legnu pare“

Ljudi često zaboravljaju koliko su pametni, lepi ili jednostavno fantastični na svoj način. Ne bi trebalo da bude tako, ali činjenica je da odeća koju nosimo ozbiljno utiče na to kako se osećamo, a i kako nas drugi doživljavaju. Mi žene smo posebno osetljive na to, mada ni muškarci nisu imuni. Kada sebi izgledamo dobro imamo dovoljno energije da osvojimo ceo svet. Sa druge strane, ukoliko nas je obuzeo  subjektivan utisak da su nam čarape suviše tamne u odnosu na obuću koja deluje >> Pročitaj celu vest na sajtu GlamDama.com << staro, ni hiljadu komplimenata neće pomoći da prestanemo da mislimo na te čarape, ma koliko one nevažne bile.

Te vetrovite večeri vraćala sam se sa predstave sa prijateljicom. Dok smo pokušavale da što pre stignemo do našeg sledećeg odredišta po vetru koji je nemilosrdno kvario naše frizure požalila mi se: „Ne ličim ni na šta, idemo na piće negde gde je loše svetlo da me ljudi ne vide... Pogledaj me , sve na meni je staro, samo radim, a ne pamtim kada sam bila u kupovini da se osetim ponovo kao žena...“ Nisam znala da li da se nasmejem ili da joj jednostavno dam ogledalo, ukoliko je zaboravila kako zaista izgleda, da je podsetim.
Odeća je postala glavni štit moderne žene. Zato toliko volimo da idemo u kupovinu. Slabosti je lako prikriti novom tašnom, ili dobrim parom cipela koje umeju da imaju magično dejstvo na ženu, dok će se muškarci uglavnom „sakriti“ u svoj automobil u kome se osećaju moćno. Nove stvari su uvek lepše (makar nama) i nekako se lakše uklapaju od onih starih i iznošenih. To nije nikakva nova istina, već više konstatacija. Novo je kada dođe period da jednostavno više NEMA novih stvari, nema nove odeće i nema novih cipela kojima bismo podizali sebi raspoloženje. Živimo u epohi otpuštanja, smanjenja plata i astronomsko visokih računa za sve što može i ne može da se naplati. Dakle, privatni budžeti se masovno smanjuju što znači da bi popularna „terapija kupovinom “, mogla da donese više štete nego koristi. Paralelno sa takvom situacijom, koju bi bilo neozbiljno ignorisati, imate gomilu reklama za najluksuznije brendove od kojih je nemoguće pobeći, pošto nas okružuju nemilosrdno kao deo naše realnosti. Gde god pogledate, videćete reklame za robne kuće, tržne centre, mleka za tela, maskare koje čine da imate trepavice kao metle, skupe restorane sa lepo dekorisanim kolačima... Gomila sitnica koje prelepo izgledaju i preterano koštaju predstavljene su kao taj MUST HAVE (to znači da nešto morate da imate, jer ste u suprotnom potpuno promašili u životu). Takođe masovna je, i pomalo uvrnuta pojava, voditeljki što u svojim emisijama predstavljaju luksuzne proizvode koje sebi nažalost može da priušti samo mali procenat domaćeg stanovništva kao da se podrazumeva da to treba da imaju svi. Svi vrlo dobro znaju šta je luksuz i tu nema ničega što bi trebalo da se krije, zna se kome je on namenjen pa nema razloga da se na taj način i ne promoviše. Mediji žive od marketinga, i to je normalno, ali je ignorisanje stanja u društvu na taj način nepristojno i važno je da toga svi budu svesni. Neka one pričaju šta hoće, ali u trenutku kada dozvolimo sebi da se osećamo loše zbog toga što sebi ne možemo da priuštimo nešto što smo videli na reklami, treba ozbiljno da se zamislimo. Cilj reklame nije samo da proda proizvod već da, pre svega, stvori potrebu koja ranije nije postojala pa da nakon toga kontinuirano prodaje proizvod. 
U situacijama kada novca nema od ključne je važnosti razlikovati te, nametnute potrebe, od onih stvarnih potreba. Kupovina garderobe i odlazak na masažu čini čuda za žene širom sveta, ali to nije jedini način, to je samo najskuplji i najjednostavniji način. Žene zaboravljaju koliko su lepe. Istaknite lice, a ne garderobu. Bolje da vas pamte po harizmi nego po nekoj ofucanoj odevnoj kombinaciji koja je bila aktuelna pre sto godina. Fokusirajte se na ono što imate i osmislite nove kombinacije koje neće biti preterano upadljive i koje mogu da se prilagode različitim situacijama (kako se ne biste osećali kao da stalno idete isto obučeni). Najvažnije je da uvek izgledate uredno. Naučite da stvarima posvećujete više pažnje kako bi duže izgledala kao nova: kapute četkajte kako biste uklonili dlačice, regulišite končiće koji vire, čistite tašne i redovno menjajte flekice na cipelama kako se ne bi uništile i ostavljale iritirajući zvuk eksera koji lupka po asfaltu za vama. Ukoliko ste ljubitelj švrćkanja po prodavnicama morate sebe istrenirati da izbegavate sve što podstiče želju za novom garderobom, obućom, nakitom... Dakle, nema razgledanja izloga. Uvek će vam se nešto dopasti, i biće na popustu i pokrenuće lavinu.  Kada niste u finansijskoj prilici za odlazak u kupovinu znači da ne treba ni da idete. Danas to bar nije sramota, većina je u nezahvalnoj situaciji kada je novac u pitanju. Jednostavno zaboravite na prodavnice i ponašajte se kao da su stvari koje imate jedine na svetu. Detaljima kao što su marame, šalovi , trake i broševi izgled se može vrlo lepo osvežiti bez odlaska u „minus“.  Upustite se u tu avanturu da biste otkrili svoju lepotu na nov način. Ideje će same doći, kao i dobro raspoloženje!

Autor: Miljana Nešković

Nastavak na GlamDama.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GlamDama.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GlamDama.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.