Izvor: Lepota i zdravlje, 10.Jul.2020, 11:17

Da li ste sigurni da sedite pravilno?

Da li ste sigurni da sedite pravilno?

Veliki deo života provodimo sedeći. Prvo u školskim klupama, a sad i u kancelarijama, radeći na računaru. Svakodnevno. Da li ste se ikad zapitali kako sedenje utiče na vašu produktivnost, koncentraciju… i da li je ono krivo za bol u mišićima? Istraživanja kažu da od načina sedenja zavisi i to kako ćete se osećati. Pravilno sedenje je važno jer čuva koštano-mišićni sistem od povreda. (Pročitaj: Spavate loše? To može biti posledica lošeg držanja tela (video)) Šta podrazumeva >> Pročitaj celu vest na sajtu Lepota i zdravlje << pravilno sedenje? Cela stopala treba da stoje ravno na podu, butine da budu paralelne s njim, a kolena savijena pod uglom od 90 stepeni. Laktove bi, takođe, trebalo saviti pod pravim uglom i držati blizu tela (nema potrebe da ih pribijate uz rebra). Ramena moraju biti opuštena, nikako u grču. Nasloni za ruke daju podršku rukama, a to će vas sprečiti i da se savijete napred i preopteretite gornji deo leđa i vrat. Ukoliko vaša stolica nema rukohvate, podesite visinu stolice i položaj računara tako da laktovi, ipak, budu pod pravim uglom. Šake treba lako da dosegnu tastaturu, tako da računar ne sme biti previše udaljen od ivice stola. Šta je još važno za pravilno sedenje? Glava, ramena i kukovi treba da budu u istoj ravni, tako da silueta formira pravu liniju. Ne zaboravite da je pri sedenju veoma važan i položaj karlice. Kičma ima svoju prirodnu zakrivljenost i nemojte pokušavati da je celu priljubite uz naslon stolice. Postavljanjem jastučića u lumbalnom delu pružićete dodatnu podršku mišićima donjeg dela leđa, a to će sprečiti bolove u kičmi. (Pročitaj: Oslobodite se bola u leđima uz vežbu “dobro jutro”) Monitor treba da bude udaljen od vašeg tela u dužini podlaktice, a oči moraju biti u liniji s vrhom monitora. Tako ćete preduprediti krivljenje vrata i bolove koji odatle proizilaze. Vrat treba da stoji ravno, nikako da bude savijen unapred. Tokom višesatnog rada, krivljenje kičme je neminovno. Zbog toga, povremeno proveravajte da li držite telo onako kako treba, u pravilnom položaju. Ako neki deo tela počne da vas boli, to je signal da nešto ne radite kako treba. Pritom, imajte u vidu da se nepravilan položaj jednog dela tela može reflektovati na okolne mišiće i zglobove. Ako vas boli kičma, možda kolena ne stoje pod dobrim uglom. (Pročitaj: Trening za jačanje bez dodatne opreme: Jedna savršena vežba za leđa je sve što vam je potrebno) Ne zaboravite da povremeno morate i ustati i prošetati. Pokrenite cirkulaciju, razmrdajte ukočene mišiće, a ukoliko imate desetak minuta – možete uraditi i neke vežbe istezanja. Dugo sedenje loše utiče na kičmu, a povremeno ustajanje doneće vam bar malo olakšanja i sprečiti povrede zglobova i mišića. (Pročitaj: Desetominutni trening Kejti Danlop: Ojačajte trbušnjake uz ove vežbe (video)) lepotaizdravlje.rsShape, Guliver/Getty imagesThe post Da li ste sigurni da sedite pravilno? appeared first on Lepota i zdravlje.

Nastavak na Lepota i zdravlje...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Lepota i zdravlje. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Lepota i zdravlje. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.