Izvor: Lepota i zdravlje, 30.Nov.2020, 14:02

6 navika uz koje će kosti i u starosti biti jake i zdrave

6 navika uz koje će kosti i u starosti biti jake i zdrave

Kako sprečiti bolne potkolenice, laktove ili napetost u donjem delu leđa? Ispravljanjem svih nekorisnih navika koje im štete. Ako se potrudite sada, izbeći ćete operaciju i bolove u starosti. Uz niz jednostavnih koraka, možete zaštititi svoj mišićno-skeletni sistem (kosti, mišiće, ligamente, tetive i zglobove) u godinama koje dolaze. Ortopedi savetuju da uradite ovih šest stvari kako bi vaše kosti bile zdrave i jake: Ojačajte skelet Gustina kostiju kod žena je manja, a tokom menopauze >> Pročitaj celu vest na sajtu Lepota i zdravlje << se to pogoršava zbog pada estrogena, koji je ključni faktor u proizvodnji koštanih ćelija. Jedan od najboljih načina da ojačate svoj skelet je ishrana bogata kalcijumom i vitaminom D (te hranljive materije neophodne su za jačanje koštanog tkiva). Druga stvar koju možete da uradite je bavljenje sportom (hodanje, trčanje ili trening snage) nekoliko puta nedeljno. Tako ćete stimulisati kosti da proizvode nove ćelije. (Pročitaj: Kako preduprediti osteoporozu?) Takođe je važno da posle 65. godine izmerite gustinu kostiju kako biste proverili da li postoje slabosti. To je posebno bitno ako ste već imali više preloma ili ako imate stanje poput zapaljenske bolesti creva, koja može sprečiti hranljive materije da dođu do kostiju. Zdrave kosti Oslušajte svoje telo Vežbanje je od vitalnog značaja za zdravlje, ali ono je i glavni krivac za oštećenje mišićno-skeletnog sistema. Do povreda dolazi zbog nepravilnog izvođenja vežbi ili prevelikog opterećenja. Takođe je važno kombinovati različite tipove vežbi. Ako ste, na primer, trkač, povremeno idite na jogu ili plivanje. Različiti oblici vežbanja pomoći će vam da ciljate različite mišiće i ligamente. Obratite pažnju na signale svog tela. Manji bolovi treba da se povuku u roku od dve nedelje, ali ako osećate utrnulost, peckanje ili imate problema sa hodanjem, posetite lekara. (Pročitaj: Kada pročitate koliko je dobar, trening snage više nećete izbegavati) Zaboravite na led Iako led može ublažiti bol u prvih 48 sati od nastanka povrede, on može odložiti zarastanje. On sužava krvne sudove, što usporava upalni odgovor. Oticanje je zapravo deo procesa oporavka, jer telo povećava protok krvi i šalje bela krvna zrnca i tečnost na oštećeno područje u pokušaju da ga popravi. Umesto leda, koristite kompresionu čarapu ili rukav (istisnuće svu nakupljenu tečnost iz tog područja). Još jedna česta greška je rashlađivanje bolnih nogu ili ruku nakon intenzivnog napora. Upala znači da vaše telo popravlja mikro oštećenja mišića i jača ih. Penasti roler ili loptice mogu pomoći jer poboljšavaju protok krvi u tom području. Bol ne mora biti pratilac starosti Fizikalna terapija Ona pomaže u jačanju područja koje uzrokuje nelagodu i povećava njegovu otpornost. Uz fizikalnu terapiju centralni nervni sistem postaje manje osetljiv na signale bola, a kombinovanje lekova sa fizikalnom terapijom može dodatno podstaći zarastanje. Mišići karličnog dna Bol u leđima nekad je posledica neravnoteže u karličnom dnu, grupi mišića i vezivnog tkiva koja se proteže od stidne do repne kosti. Kada mišići karličnog dna oslabe, oni vrše pritisak na leđa. Ova nelagodnost često dolazi sa drugim simptomima, poput bolnog seksa, otežanog pražnjenja creva i urinarne inkontinencije. Ojačajte mišiće karličnog dna i smanjićete mogućnost za nastanak bola u leđima. (Pročitaj: Lekari se slažu da ovu vežbu treba da radi svaka žena) Pravilno sedenje Višesatno sedenje u istom položaju ili loše držanje zateže mnoge mišiće, ligamente i zglobove, što često dovodi do bolova. Vodite računa o tome da pravilno sedite, a na svakih dvadesetak minuta, ustanite i protegnite se. Prošetajte, razmrdajte kukove, struk i ramena, pa će kosti ostati zdrave i jake. lepotaizdravlje.rs spukkato/Getty via Guliver, HealthThe post 6 navika uz koje će kosti i u starosti biti jake i zdrave appeared first on Lepota i zdravlje.

Nastavak na Lepota i zdravlje...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Lepota i zdravlje. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Lepota i zdravlje. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.