Zemljotres u odbrambenoj industriji SAD: Proizvođač Hamvija AM General preuzima od kompanije Oshkosh Defence proizvodnju vozila JLTV

Izvor: TangoSix.rs, 14.Feb.2023, 10:00

Zemljotres u odbrambenoj industriji SAD: Proizvođač Hamvija AM General preuzima od kompanije Oshkosh Defence proizvodnju vozila JLTV

Prošla nedelja suočila je svet sa tragičnim vestima o katastrofalnim zemljotresima koji su pogodili Tursku i Siriju, ostavljajući za sobom desetine hiljada poginulih u razaranju koje se teško može opisati rečima. Dok je svet žurio da pomogne Turskoj, i u mnogo manjoj meri ratom razorenoj Siriji, još >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << jedan udar katastrofe na drugom mestu, na drugom kraju sveta – u SAD! Srećom, ovo je prošlo bez ljudskih gubitaka i fizičkih razaranja, uprkos tome što posledice tog zemljotresa tek treba da oseti kompanija Oshkosh Defence sa sedištem u Viskonsinu, firmi osnovanoj 1917. godine, koja je dodatno procvetala tokom prethodnih godina zahvaljujući ogromnom uspehu vozila JLTV konfiguracije 4×4 (Joint Light Tactical Vehicle) koje je ova kompanija razvila za potrebe američke vojske.
U potresnim vestima za odbrambenu industriju SAD, američka vojska je 9. februara obavestila da je kompanija AM General sa sedištem u Indijani (koja je 2015. godine u prvobitnom takmičenju za konstruisanje JLTV izgubila od kompanije Oshkosh Defense) izabrana za pobednika, i nagrađena petogodišnjim ugovorom vrednim 8,66 milijardi američkih dolara (plus pet jednogodišnjih opcionih perioda za naručivanje) za proizvodnju 20.682 vozila JLTV i 9.883 prikolica za američke oružane snage, kao i za strane kupce. Ovde ništa ne bi bilo čudno da originalni proizvođač vozila JLTV Oshkosh Defense, nije izgubio posao od više milijardi, i da ga u tom poslu nije izbacio najveći konkurent koji je u isto vreme originalni proizvođač vozila HMMVV (High-Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle) ili Humvee konfiguracije 4×4 koje je takođe konstruisano prema zahtevima američke vojske.
Slovenija je od sada dobila 38, i ima još 91 naručen JLTV / Foto: Vojska Slovenije – Jedna od ključnih strategija programa JLTV od najranijih dana bila je da se podstakne konkurencija kako bi se kontrolisali troškovi i maksimalno povećala kupovna moć vlade – rekao je brigadni general Semjuel L. „Luk“ Peterson, izvršni oficir američke vojske u programu Combat Support & Combat Service Support.
– Od početka proizvodnje, američka vlada je od originalnog proizvođača dobila prava na paket tehničkih podataka vozila JLTV, što se prema programu koristi za sprovođenje budućih proizvodnih tendera, kontrolu konfiguracije platforme, kao i cene vozila u budućnosti. Ova vladina prava na podatke omogućila su da se u okviru programu da se takmiči sa naknadnim proizvodnim ugovorom sa mnogo boljom kontrolom proizvodne konfiguracije i troškova – rekao je Peterson objašnjavajući kako je došlo do toga da JLTV vozilo više neće proizvoditi njegov originalni kontruktor i proizvođač, već će to raditi AM General koji će u tu svrhu koristiti pogon Mishawaka Manufacturing Campus od 96 hektara u državi Indijana.
U saopštenju kompanije Oshkosh Defense navedeno je da su „razočarani što su saznali za odluku vlade“ tvrdeći da je „kao aktuelni proizvođač, samo Oškošov predlog za JLTV značajno koristio sticanju iskustva s ovim voziila i uspostavnju potrebne infrastrukture, prižajući najbolju moguću nadogradnju ove platforme.“. Iz AM General je, s druge strane, saopšteno da je kompanija počastvovana što je dobila najnoviji ugovor i obavestila je da se očekuje da isporuka JLTV proizvedenih od AM Generala počne 17 meseci nakon dodele ugovora, čime se zapravo za leto 2024. godine zakazuje prikaz prvog vozila proizvedenog u pogonu u Indijani.
Uprkos tome što je prvobitno najavljen kao zamena za vozilo Hamvi (Humvee) po principu jedan za jedan, i zbog toga što su ga američki mediji prerano nazvali „ubicom Hamvija“, nikada nije postojala namera da JLTV zameni sve Hamvije. To je tokom prethodnih godina mnogo puta potvrdila američka vojska kada su finansijska sredstva preusmeravana sa  JLTV programa na kupovinu novih Hamvija i nadogradnju starih primeraka ovog vozila. U međuvremenu, sveprisutni HMMVV koji je u serijskoj proizvodnji od 1984. godine, proizveden je u preko 350.000 komada, a vozilo se trenutno koristi u preko 70 zemalja širom sveta. Ne mali broj njih je prisutan na Balkanu koji služe u Vojsci Srbije kao i vojskama svih drugih država koje su nasledile bivšu Jugoslaviju (osim Crne Gore), plus Albanije, Bugarske, Grčke, Rumunije i Mađarske (primedba autora: Mađarska se generalno ne smatra balkanskom zemljom. Iako je severna granica Balkanskog poluostrva različito definisana, na osnovu različitih geopolitičkih i istorijskih razmatranja, nekoliko predloženih granica obuhvata najjužniji deo sadašnje teritorije Mađarske).
Vojska Crne Gore poseduje JLTV sa dva tipa kupole / Foto: Ministarstvo odbrane Crne Gore S druge strane, Oshkosh Defense je do danas proizveo skoro 19.000 JLTV, isporučujući ih američkoj vojsci, marincima, vazduhoplovstvu i mornarici, kao i vojskama u Brazilu (12 isporučeno, još 36 sledi), Makedoniji (6 isporučeno, dodatnih 90 do 2028. godine), Crnoj Gori (20 isporučeno, još 47 ove godine; neki od njih će biti naoružani protivoklopnim sistemima, vrlo verovatno Rafael Advanced Defence Sistems Spike-LR, tu su i samohodni minobacači sa sistemom Elbit System SPEAR kalibra 120 mm), Sloveniji (38 isporučenih, naručeno još 91) i Litvaniji (50 isporučenih, sledi isporuka još 450). Kompanija ima ugovore da proizvede više od 22.679 vozila i do novembra ove godine očekuje dodatne narudžbine. Planove za kupovinu vozila već imaju Belgija (322 vozila), Poljska (26 vozila) i Rumunija (preko 120 vozila će biti nabavljeno za specijalne snage), a interesovanje za nabavku JLTV pokazale su i Velika Britanija, Portugal i Grčka.
Cilj planirane nabavke američke vojske je ukupno 49.099 vozila novog standarda JLTV A2  koji sadrži litijum-jonske baterije, što je ključni faktor za tehnologiju/sposobnost protiv praznog hoda motora, plus nekoliko novih mogućnosti, kao što su zaštita od korozije i poboljšana efikasnost gorivnog sistema. Sistem protiv praznog hoda automatski smanjuje snagu motora na JLTV tokom perioda produženog praznog hoda, ne samo da smanjuje potrošnju goriva, već produžava nečujnost, što je jasna prednost za borce koji ne žele da nepotrebnim uključivanjem motora vozila odaju svoje pozicije.
Iako američka vojska nikada nije postavila zahtev za hibridni JLTV, Oshkosh je predstavio takvu verziju u januaru 2021. Ipak, američka vojska već planira da svoja taktička vozila – točkaše, u narednih nekoliko decenija prebaci na hibridna ili potpuno električna vozila.
The post Zemljotres u odbrambenoj industriji SAD: Proizvođač Hamvija AM General preuzima od kompanije Oshkosh Defence proizvodnju vozila JLTV appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.