Hrvatska: Gledanost TV-a i konzumacija interneta u aprilu 2020

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 14.Maj.2020, 14:36

Hrvatska: Gledanost TV-a i konzumacija interneta u aprilu 2020

Prethodnih meseci vanredne okolnosti poput COVID-19 pandemije i dodatno zemljotresi u Zagrebu i okolini promenili su životne navike, pa tako i način na koji pratimo medije. Mesec mart bio je sve samo ne uobičajen s obzirom na značajan porast konzumacije TV sadržaja i interneta. Na dan zemljotresa TV sadržaj tokom jednog minuta u proseku je gledala trećina populacije, rekordno izmereno od početka merenja TV gledanosti u Hrvatskoj.

U aprilu, trend iznadprosečne konzumacije >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << TV sadržaja i dalje se nastavio. U proseku, čak 24% više vremena provodeno je pred TV ekranima u prikazanim sedmicama (Prikaz 1) u odnosu na isti period prethodne godine.

Prikaz 1: Prosečno dnevno vreme gledanosti TV sadržaja (ATV), Populacija: 4+, Total TV; Izvor: AGB Nielsen

Trend porasta gledanosti TV sadržaja ogleda se kroz sve starosne grupe. Uprkos tome što starija populacija najviše vremena provodi ispred TV ekrana, u aprilu se nastavlja trend porasta gledanosti kod svih starosnih grupa (Prikaz 2). U aprilu najveći porast od čak prosečno 77 minuta više provedeno u gledanju TV sadržaja dnevno, zabeležen je kod populacije starosti između 45 i 54 godina (u poređenju s istim mesecom prethodne godine).

Prikaz 2: Prosečno dnevno vreme gledanosti TV sadržaja (ATV), Total TV; Izvor: AGB Nielsen

Iznadprosečna posećenost interneta

Osim nastavljanja trenda povećane TV gledanosti, u aprilu se nastavlja i trend iznadprosečne posećenosti internet stranica. U poređenju sa aprilom prethodne godine, dogodio se porast od 36% u posećenosti web stranica (page visits) i 32% u pregledima tih stranica (page views), (Prikaz 3 i Prikaz 4). No može se uočiti da se porast tokom meseca smanjuje što može upućivati na normalizaciju i trend povratka ljudi prema navikama koje su prethodile pandemiji.

Prikaz 3: Broj poseta stranica hrvatskih portala (Page Visits); Izvor: IPSOS DotMetrics

Prikaz 4: Pregledi stranica hrvatskih portala (Page Views); Izvor: IPSOS DotMetrics

Ako se osvrnemo na pretrage reči putem Google pretraživača, vidimo trend pada pretraga reči kao što su koronavirus, korona, coronavirus, corona i Covid, što takođe upućuje na smanjenje interesa za te teme.

Prikaz 5: Pretrage reči na Google pretraživaču; Izvor: Google Trends

Na osnovu prikazanih podataka možemo zaključiti da su i dalje prisutni efekti COVID-19 pandemije koji su doprineli nizu promena naših životnih navika, pa tako i konzumacije medija poput izražene konzumacije TV i Internet sadržaja. Teško je reći hoće li se te navike “vratiti na staro” povratkom u normalnu rutinu ili će se pak osetiti trajni efekti na ponašanje i navike ljudi kroz duži period.

Izvor: HURA
Pogledaj vesti o: Zemljotres

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.