
Izvor: JužneVesti.com, 13.Dec.2019, 12:38 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Rekonstruisana trećina “opasne” pruge između Niša i Zaječara
Osam meseci traje rekonstrukcija pruge sa koje su pre skoro godinu dana četiri puta ispadale cisterne sa opasnim materijama, čak i kada je bila zatvorena, a zbog koje je niško selo tada evakuisano. Od planiranih 108 km, kažu u Infrastrukturi železnice, do sada je sređeno oko 34 km. U Svrljigu radove privode kraju, a osim pruge renoviraju i železničke stanice.
Kažu da rekonstrukcija ide po planu i da bi trebalo da bude završena do 20. avgusta sledeće godine; foto: A. Kostić >> Pročitaj celu vest na sajtu JužneVesti.com << Pruga Niš - Zaječar izgrađena je još 1922. i godinama nije obnavljana, a stručnjaci su je opisali kao "trulež preko kojeg nije smelo da se vozi". Ipak, preko njenih šina osim vozova prolazile su i cisterne sa opasnim materijama koje su početkom ove godine čak četiri puta isklizale.
Rekonstrukciju su ubrzali meštani Jasenovika, sela koje je evakuisano zbog opasnosti od curenja amonijaka iz cisterne. Iako su radovi zvanično počeli krajem februara, više od mesec dana skoro ništa nije urađeno, te je početak radova zapravo početak aprila. Kažu da rekonstrukcija ide po planu i da bi trebalo da bude završena do 20. avgusta sledeće godine; foto: A. Kostić
Od tada je obnovljeno 33,7 km, kažu u Infrastrukturi železnice, a obnovljena je deonica između Matejevca i Knjaževca.
Izvršeno je mašinsko regulisanje koloseka i dopuna tucanika. Duž ove deonice urađeno je ili je u završnoj fazi ukupno 28 putnih prelaza. U železničkoj stanici "Gramada" rekonstruisan je treći kolosek, a završeno je i devet tunela ukupne dužine 526 metara. Trenutno se u tunelu Gramada radi zamena tucanika, čiščenje drenažnog kanala i montaža "polja" (pruga sa pragovima) od po 20 metra, koja će biti položena u tunelu - odgovaraju iz Infrastrukture železnice.
U ovom preduzeću kažu i da su već rekonstruisani i zamenjeni pragovi na 18 mostova i isto toliko čeličnih propusta između Niša i Zaječara. Kažu da rekonstrukcija ide po planu i da bi trebalo da bude završena do 20. avgusta sledeće godine; foto: A. Kostić
Radovi se privode kraju u Svrljigu, gde obnavljaju i železnička stanicu, fasadu i unutrašnjost zgrade. Jedan od radnika na terenu kaže da će uskoro izaći iz Svrljiške klisure i nastaviti remontovanje pruge ka Knjaževcu.
Dobar deo Svrljiške klisure je urađen, idemo sada ka Miljkovcu i izlazimo iz svrljiške opštine. Teritorija Svrljiga je skoro pa završena. Svuda se rade betonski pragovi osim na mostovima gde se rade novi drveni pragovi - navodi radnik.
Iz Infrastrukture železnice kažu da rekonstrukcija pruge koja je bila odlagana decenijama sada ide po planu, pa bi trebalo da bude završena u roku - 20. avgusta sledeće godine i da će nakon toga biti i otvorena za saobraćaj.
Kažu da rekonstrukcija ide po planu i da bi trebalo da bude završena do 20. avgusta sledeće godine; foto: A. Kostić