X-MEN - MRAČNI FENIKS (FILMSKA RECENZIJA)

Izvor: Mondo, 19.Jun.2019, 11:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Miško Bilbija je pogledao i ovaj film. Nije oduševljen, kao ni većina, što pokazuje i slaba zarada u bioskopima... Pročitajte, svakako!

X-Men: Dark Phoenix (2019)

Režija: Sajmon Kinberg

Uloge: Sofi Tarner, Džejms Mekavoj

Distributer: MegaCom Film

Ova godina je, nema dileme, rezervisana za završetke velikih saga i serijala. Nakon kraja "Osvetnika" i "Igre prestola", na red su došli i mutanti iz X-Men >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << serije koja je započeta onim genijalnim filmovima Brajana Singera od 2000. godine i posle 12 delova završena "Mračnim Feniksom" debitanta Sajmona Kinberga.

Nažalost, poslednji film je možda i najslabiji u celom nizu. Postoji više razloga zbog kojih "Mračni Feniks" leti na dno ove Premijer lige u svetu svih stripovskih serijala, ali tri krupna se izdvajaju. No, krenimo od početka, uz napomenu da će redovi koji slede sadržati i neke možda bitne spojlere. Ipak se ovde radi o priči koju ljubitelji stripa odavno znaju. Ostali neka se pripaze.

X-Meni su pozvani u pomoć kada se spejs šatl upravo lansiran sa Zemlje suoči sa energetskom kosmičkom silom koja neumitno počinje da privlači brod sa nemoćnom posadom. Mutanti su očekivano efikasni, čak i u ovakvim, za njih neuobičajenim uslovima, i uspevaju da spasu kompletnu posadu, ali Džin Grej u poslednjim trenucima akcije biva izložena direktnim uticajem ove neobjašnjive i naizgled neukrotive energije. Ipak, iz ovog sudara ona izlazi još jača i moćnija, ali i bez mentalne blokade koja ju je sprečavala da prodre u najranije periode svog detinjstva i događaja koji su je i doveli u školu i porodicu X-Mena. Nestabilna i zbunjena, ona postaje opasnost nesagledivih razmera.

Znalo se već odavno da će "Feniks" biti poslednja priča u X-Men serijalu, ovakvom kakvom ga znamo poslednjih 20-ak godina - Diznijeva akvizicija Foksa je bila jasan signal za sve - i Klermontova priča koja je ne samo klasik, već i jedna od najvažnijih priča u istoriji stripa, zaista je bila idealan izbor za spektakularni završetak. Ali Fox, producenti, na kraju i sam Kinberg, autor scenarija i producent za nekoliko ranijih X-Men filmova, očigledno nisu bili dorasli tom zadatku.

Feniks priča se u različitim varijantama već provlačila kroz neke filmove iz serijala ("The Last

Stand", "Apokalipsa"), ali kompletan tretman je dočekala tek na samom kraju kada su i franšiza i svi oko nje već bili očigledno potrošeni i isceđeni do poslednje kapi. Zato, verovatno, ovaj film ima samo odličan početak i jako dobru završnu borbu, dok sve ostalo škripi i ne odgovara ni ambicijama producenata ni očekivanjima fanova.

Sofi Tarner (koju znate i kao Sansu Stark iz "Igre prestola") deluje kao potpuni promašaj i svaki krupan kadar sa njom kao da jedva čeka odjavnu špicu i kraj mučenja. Ostatak glumačke ekipe izgleda nešto bolje, ali zato njihovi likovi ne pružaju mnogo uverljivih momenata. Tipičan primer je lik koji oživljava Džesika Čestejn - iako savršena kao pripadnik neprijateljske vanzemaljske rase koja stiže da pokori i Feniksa i kompletnu ljudsku vrstu, njen lik kao da je napisan na brzinu, samo da se popune praznine kojih je i previše u scenariju.

Zahvaljujući ovakvim faulovima, kojih ima na pretek, najkompleksnija moguća priča, lako je postala dosadna i beživotna, ordinarna superherojska (ili štagod) pustolovina.

Kada bi ukratko morao da se sumira ceo film, fudbalskom terminologijom, onda bi se verovatno sve svelo na konstataciju o propuštenim prilikama i promašenim šansama. Čak su i dijalozi bezvezni i šematski, naročito na samom kraju koji je posebno razočaravajući, kada šahovsku partiju igraju Profesor X i Magneto i kada se na nebu ukazuje ružičasti Feniks.

Podsetiću samo kako je to rešio Klermont u svom remek-delu kroz lik Uatua The Watchmena: "Džin Grej je mogla za života da postane Bog. Ali je njoj samoj važnije bilo da umre... kao ljudsko biće".

Ali tako je pisao Klermont, jedan od najvećih, koji je mogao jednom rečenicom da ispriča ono što Kinberg nije bio u stanju da nam dočara za skoro dva sata filma.

Čekamo sledeće poteze MCU-a, da vidimo kako će oni pokrenuti ove fenomenalne mutante. Ljudi iz tog sistema retko greše, ali priča o Feniksu je, čini se, otišla u nepovrat. Šteta.

Ocena: **1/2

-----------------------------

SVE RECENZIJE MIŠKA BILBIJE

Nastavak na Mondo...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.