SPAJDERMEN - NOVI SVET (RECENZIJA)

SPAJDERMEN - NOVI SVET (RECENZIJA)

"Sad sam definitivno Marvel bot", napisao je kolumnista MONDA Miško Bilbija, poslavši svoju novu recenziju, što je njegov duhoviti odgovor na pojedine kritike.

Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)

Režija: Bob Persiketi, Piter Remzi, Rodni Rotmen

Glasovi: Mateja Vukašinović, Aleksandar Radojičić

Distributer: Con Film

Stigao je novi Spajdermen. Ali ne igrani, već animirani. To je ona Soni Marvel kombinacija, jer japanski >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << gigant ljubomorno čuva ranije ostvarena prava na ovog superheroja. I ne samo da ih čuva, već ih i inteligentno eksploatiše. Upravo je ovaj crtani Spajdi dokaz kako sve to funkcioniše.

Dakle na jelovniku imamo animaciju koja je zaposlila preko 140 animatora (rekord za Soni) i potrošila nestvarnih 90 miliona dolara, ali i zaradila (do sada, za samo 20-ak dana) 138 miliona. Stigla je za sada i Zlatni globus nominacija za najbolji animirani film, kao i univerzalna podrška od strane kritike. Evo, sad im se i ja pridružujem. Ali i bez mene, već su najavljeni nastavak i brojni spin-of projekti.

Tako da fanovi ne moraju da brinu, uskoro će biti zatrpani. Pa još kad stigne novi striming servis Dizni +…

Ali, vratimo se na ono što nam je sada servirano. Procenio sam da će i moj šestogodišnji sin uživati u vratolomijama Spajdermena i nisam se prevario. Štaviše, samo površnim skeniranjem publike, video sam razna godišta - poletarce, školarce, mlađe i starije tinejdžere i roditelje. Dakle, ponuda za sve.

TREJLER

Izvor: YouTube/Sony Pictures Entertainment

O čemu se ovde radi: Majkl Morales je tinejdžer koji obožava Spajdermena, ali mu je u prvom planu navikavanje na elitnu bording školu koju pohađa u Njujorku, ali i zbližavanje sa Gven, devojkom iz razreda. Ne bi li što uspešnije ostvario kontakt kakav zamišlja, Majkl se za pomoć obraća svom kul stricu Aronu, koji ga za početak odvodi u podzemni Njujork gde zidovi samo čekaju njegove grafite. Naravno, u prikrajku, čeka ga radioaktivni pauk.

Naoružan neočekivanim i još neistraženim moćima, Majkl naleće na Kingpina koji gradi akcelerator koji bi trebalo da paralelne svetove učini dostupnim za njegove kriminalne akcije. Tu je i Zeleni Goblin i mnogi drugi, ali da ne otkrivam baš previše, ovde ću da stanem. Samo ću reći da se tu pojavljuje i pravi Spajdermen (Piter Parker), a zatim i svi mogući Spajdermeni iz alternativnih svetova. Ludo. LSD ludo.

Sve to, znam, zvuči poprilično šizofreno, ali način na koji je film napisan i ispričan, ne ostavlja prostor bilo kakvim nedoumicama. Naš heroj, a i svi mi uz njega, prolazimo kroz jedan psihodelični svet idealan za ovaj animirani format i sve to izgleda baš kao što su producenti i zamislili - ulaskom u bioskopsku dvoranu, kao da smo zakoračili i u sam strip i samo zbog toga ovo je zaista spektakularno iskustvo koje preporučujem svakom ljubitelju ove umetnosti, čak i onima kojima sve ovo izgleda kao dečija budalaština.

CGI animacija koja je ovde na delu čini da stripovski crtež savršeno govori vizuelnim jezikom i nekako uspeva da uopšte ne izgleda kompjuterski, već kao da je rukom izvedena. Otprilike tako nekako. Koliko sam razumeo ovu tehniku, umetnici su preko renderovanih animiranih kadrova dodatno radili u 2D tehnici, ne bi li postigli to da svaki kadar izgleda kao strip panel. Ni sam sebe ne shvatam više, ali nema veze. Film izgleda perfektno, revolucionarno. Kao strip, stvarno.

Ali nije tajna ovog crtaća samo u tehnologiji i kreativnosti animatora i strip crtača, već su i scenaristi obavili sjajan posao. Priča je, kao što rekoh, savršeno pitka i jasna (može se čak reći i da ovde prisustvujemo revolucionarnom pripovedanju), dijalozi su totalno bendisovski, a i detalji su pažljivo obrađivani. Neki su me odmah kupili – u adresaru Majklovog telefona jednog trenutka se vidi i Bendisov telefon, a kameo pojavljivanje Stena Lija je potpuno spektakularno, naročito u svetlu nedavnog gubitka ove legende.

Film traje možda za nijansu predugo, ponekada su dijalozi opterećeni klišeima (ali hej, šta klinci znaju o šablonima, za njih je sve ovo novo) ali, na kraju krajeva, ipak je ovo jedan tipičan Marvelov film. Idealan praznični izlazak u bioskop je zagarantovan.

ocena:

****

SVE MIŠKOVE RECENZIJE

Nastavak na Mondo...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.