OPASNOST! Otkriveno kako PRATE svaki vaš korak preko JUTJUBA i TIKTOKA: Proverite da li ste među njima

Izvor: SrbijaDanas.com, 09.Feb.2022, 21:44

OPASNOST! Otkriveno kako PRATE svaki vaš korak preko JUTJUBA i TIKTOKA: Proverite da li ste među njima

Istraživanje potvrdilo.

YouTube i TikTok sakupljaju lične podatke korisnika više od bilo koje druge aplikacije za društvene mreže

Dve aplikacije za društvene mreže, koje vrlo verovatno imate na svom telefonu, prikupljaju značajne količine podataka o vama — i možda vam se neće dopasti šta jedna od njih radi sa tim podacima.

To makar tvrdi nedavna studija, koju je prošlog meseca objavila kompanija za mobilni marketing URL Genius.

Ova >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << kompanija je otkrila da YouTube i TikTok sakupljaju lične podatke korisnika više od bilo koje druge aplikacije za društvene mreže.

Studija je otkrila da YouTube, koji je u vlasništvu Google-a, uglavnom prikuplja vaše lične podatke u sopstvene svrhe – praćenje vaše istorije pretrage na internetu, ili čak vašu lokaciju, kako bi vam prikazali relevantnije oglase.

Ali TikTok, u vlasništvu kineskog tehnološkog giganta ByteDance-a, uglavnom dozvoljava trekerima trećih strana da prikupljaju vaše podatke, a šta se s tim podacima posle radi teško je reći.



Sa trekerima trećih strana, u suštini je nemoguće znati ko prati vaše podatke ili koje informacije prikupljaju. Kao što je navedeno u studiji, trekeri trećih strana mogu pratiti vašu aktivnost na drugim sajtovima čak i nakon što napustite aplikaciju.

Da bi sproveo studiju, URL Genius je koristio funkciju Record App Activity iz Apple-ovog iOS-a da izbroji koliko različitih domena prati aktivnost korisnika u 10 različitih aplikacija društvenih medija — YouTube, TikTok, Twitter, Telegram, LinkedIn, Instagram, Facebook, Snapchat, Messenger i Whatsapp — tokom jedne posete, pre nego što se uopšte prijavite na svoj nalog.

YouTube i TikTok bili su apsolutni “šampioni” sa po 14 trekera, što je znatno više od proseka, koji je iznosio 6. Broj trekera se verovatno značajno povećava kada se ulogujete u svoje naloge u tim aplikacijama, navodi studija.

Deset YouTube-ovih trekera bili su trekeri prve strane, što znači da ih platforma koristi u svoje svrhe. Četiri trekera bili su treće strane, što znači da je društvena platforma omogućavala nekolicini spoljnih veb sajtova da prikupljaju informacije i prate aktivnost korisnika.

Za TikTok, rezultati su bili još gori: 13 od 14 trekera na popularnoj aplikaciji za društvene mreže bili su od trećih strana. Praćenje treće strane se dešavalo čak i kada korisnici nisu dozvolili praćenje u podešavanjima aplikacije, prema studiji.

“Potrošači trenutno ne mogu da vide koji podaci se dele sa spoljnim akterima ili kako će se njihovi podaci koristiti”, napisali su autori izveštaja.

TikTok je u prošlosti bio na meti kritika zbog toga kako kompanija prikuplja i koristi podatke, posebno od mlađih korisnika, uključujući tvrdnje da je kompanija prenela neke privatne korisničke podatke na kineske servere.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.