Izvor: SrbijaDanas.com, 06.Dec.2021, 18:31

NIKO VAS NE ŠPIJUNIRA! Ovo je TAJNA kako vam internet ČITA MISLI i izbacuje REKLAME na određen sadržaj

NIKO VAS NE ŠPIJUNIRA! Ovo je TAJNA kako vam internet ČITA MISLI i izbacuje REKLAME na određen sadržaj

Viša matematika!

Naša interesovanja, sadržaji koje pratimo i informacije koje delimo na društvenim mrežama i internetu prave virtuelnu sliku o nama, a neoprezno davanje saglasnosti otvara vrata raznim reklamnim sadržajima.

O tome koliko je digitalni marketing isplativ dovoljno govori podatak da je prihod "Gugla" za 2020. godinu od reklama bio oko 147 milijardi dolara.

Potrebno vam je nešto od bele tehnike, laptop ili neki kućni aparat, na Guglu ste >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << prvo upoređivali cene, potom možda i kupili to što vam treba, ali kada ste kasnije ponovo otvorili pretraživač, zatrpale su vas reklame za proizvode za koje ste bili zainteresovani.

Ta pojava se u marketingu zove digitalno retargetiranje.

- Nameće nam se raznim metodama, što više što manje otkrivenim ili skrivenim. Jedna od tradicionalnih metoda - praćenje ponašanja korisnika je korišćenje kukija (kolačića). Malih podataka, delova podataka koji su na vašem uređaju, vašem pretraživaču koji prosto nastaju vašim korišćenjem interneta. Prate vas kroz više veb stranica i omogućavaju neke druge metode - objašnjava Višnja Crnogorac iz kompanije informacionih i komunikacionih tehnologija.

Internet oglašivači i posredstvom telefonskih aplikacija dolaze do podataka o tome za koje smo proizvode zainteresovani, a da mi i ne slutimo da im prećutno dozvoljavamo da to koriste.

- Neke od ovih tehnika možda ne vidimo na prvi pogled kada pristupamo određenoj veb-stranici. Ono što je sigurno je da bi trebalo da budemo obavešteni o ovim metodama i da imamo pravo da neke od njih odbijemo. Da odbijemo analizu našeg korišćenja interneta i naših ličnih podataka za određene marketinške svrhe - napominje Višnja.

Mnogi sajtovi koje koriste milioni širom sveta su uvezani. Džimejl nalog može biti povezan sa Jutjubom kao i sa Fejsbukom. Naša interesovanja, sadržaji koje pratimo i informacije koje delimo prave virtuelnu sliku o nama, a neoprezno davanje saglasnosti otvara vrata raznim reklamnim sadržajima.

- Svi klikću okej ne znaju ni šta klikću, niko ni ne pročita, a u stvari dobar deo toga se odnosi na praćenje tvoje aj-pi adrese odakle si došao i gde ideš dalje i uz pomoć raznih marketinških alata ponovo te retargetiraju, to se prati na društvenim mrežama i onlajn - napominje Dušan Žica marketinški strateg.

Za Jutjub bez reklama posebno se plaća. Postoje i besplatni programi koji blokiraju reklame, ali je njihova funkcija ograničena. Za bezbedniju pretragu na Guglu koja ne ostavlja tragove postoji inkognito mod. O tome koliko je digitalni marketing isplativ dovoljno govori podatak da je prihod "Gugla" za 2020. godinu od reklama bio oko 147 milijardi dolara.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.