Izvor: Dzungla.org, 16.Jan.2012, 20:34 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Automobil budućnosti – elektromobil iz Azije
BERLIN - Zemlje BRIKA - Brazil, Rusija, Indija i Kina - imaju sve veći udeo u globalnom automobilskom tržištu - 2008. godine te zemlje su zabeležile 24 odsto od ukupnog broja prijavljenih vozila, a 2025. imaće čak 40 odsto.
Menadžeri automobilske industrije koji su dali svoje mišljenje o 'automobilu budućnosti' u okviru istraživanja koje je sprovelo revizorsko društvo KPMG, polaze od toga da će do 2025. mušterije u zemljama na pragu industrijskog razvoja tražiti iste koncepte >> Pročitaj celu vest na sajtu Dzungla.org << automobila kao i mušterije u industrijskim državama.
'Granica između razvijenih i zemalja u razvoju biće sve manja', izjavio je šef automobilske oblasti KPMG-a, Matje Majer, preneo je nemački državni radio 'Dojče vele'.
S jedne strane u tome je i velika šansa za etablirane automobilske koncerne: izvoz vozila bio bi pojednostavljen, širom sveta bili bi traženi slični modeli.
S druge strane, stručnjaci smatraju da bi proizvođači u zemljama na pragu industrijskog razvoja time mogli bolje da plasiraju na tržište svoje proizvode u razvijenim zemljama i tako povećaju izvoz.
Zato menadžeri prognoziraju: od 10 proizvođača automobila koji će u idućih 10 godina najbrže rasti, čak sedam će biti iz Azije - od toga četiri iz Kine. Međutim, Majer ističe da će proći godine dok kineska vozila u Evropi ne budu mogla da pokažu sličan nivo prodaje kao na primer danas Korejanci.
S druge strane, kineski proizvođači su se vrlo dobro pokazali u susednim, azijskim zemljama i dostigli su dobre izvozne sume. Takođe su i u drugim delovima sveta kineski proizvođači već sada uspešni.
'Prisutni su u Africi, u Južnoj Americi. Polazim od toga da će kineski proizvođači najpre povećati izvoz preko tih tržišta, ali i da će postepeno s daljim inovacijama stvarati proizvode privlačne za evropsko i američko tržište', rekao je Majer.
Generalno, automobilska branša je nesigurna kako treba da izgleda 'automobil budućnosti'. Poređenje sa istraživanjima od proteklih godina pokazuje: ranije je štedljivost, odnosno smanjena potrošnja benzina bila najvažniji kriterijum prodaje.
Prema aktuelnom istraživanju, menadžeri ističu i zaštitu okoline, bezbednost, dizajn i komfor.
Budućnost sigurno pripada elektromobilima, ali mišljenja su vrlo podeljena kada je reč o tehnologijama motora. Tako dva od tri stručnjaka procenjuju da će tržišni udeo vozila na elektro-pogon u ukupnom broju prijavljenih vozila širom sveta do 2025. biti najviše 15 odsto. A za stari dobri motor sa unutrašnjim sagorevanjem i posle aktuelne studije, do daljeg važi: otpisani se ne predaju.
(Izvor: Tanjug)
Ford povećao prodaju u Evropi
Izvor: AutoBlog, 16.Jan.2012
Kako piše Tanjug, američki "Ford", zahvaljujući pre svega visokom rastu isporuka u Rusiji i Turskoj, uspeo je da poveća prodaju na evropskom tržištu minule godine, bez obzira na teškoće sa kojima se suočava region. "Ford" je lane prodao 1,58 miliona vozila, 2,4 odsto više nego 2010, na trižištima...
Automobil budućnosti – elektromobil iz Azije
Izvor: BanjalukaLive.com, 17.Jan.2012, 15:49
Zemlje BRIKA Brazil, Rusija, Indija i Kina imaju sve veći udio u globalnom automobilskom tržištu 2008. godine te zemlje su zabilježile 24 odsto od ukupnog broja prijavljenih vozila, a 2025. imaće čak 40 odsto. Menadžeri automobilske industrije koji su dali svoje mišljenje o "automobilu budućnosti"...