Izvor: RTS, 22.Feb.2024, 21:08

Школе добиле нове правилнике, зашто наставници негодују

У школама у Србији је од данас на снази Правилник за превенцију и спречавање насиља. Предвиђено је формирање тимова за кризне ситуације и суспензија насилних ученика. Владање ће утицати на просек од другог разреда основне школе, а родитељи ће моћи да оцењују наставнике. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Нови правилник просветни радници дочекују са негодовањем и сумњом.
Насиље у школи, убиство, дојава о бомби, поплаве, пожари. То су, између осталог, кризне ситуације набројане у правилнику о поступању школа у таквим околностима. Шта урадити и како о томе обавестити јавност, дефинисано је корак по корак.
"Наставници и упослени имају тачно одређене обавезе. Формирају се тимови за кризне ситуације, тим за насиље, зависи о чему се ради. У том тиму руководилац је онај који је најодговорнији за организацију рада и у специјалним и специфичним ситуацијама, не само у уобичајеним. То је директор, стручни сарадници, разредне старешине, имају своје место у том тиму", објашњава Славица Ђукић Дејановић, министарка просвете.
Тим више, за ресорну министарку је оправдан, за просветаре - још један у низу. Указују да нови правилници и упутства додатно оптерећују наставнике и школе, које хронично пате од мањка кадрова.
Зашто негодују просветни радници "Поставља се питање - чему се формира такав тим, ако већ имамо тим за борбу против насиља, чине га наставници, педагог, психолог. Ко ће чинити тим за кризне ситуације? Наставници педагог и психолог, дакле ми већ такав тим имамо. Али имам утисак да имамо све више тимова, све већу администрацију, а деца су нам све гора и гора уместо да се бавимо суштином, образовањем и васпитањем, ми се бавимо папирологијом", истиче Александар Марков из Форума београдских гимназија.
Снежана Романдић из Уније синдиката просветних радника указује да је образовању потребно обезбедити много више новца. 
"Кад кажемо новца, не мислимо само на зараде запослених, мислимо уопштено на број људи који раде у школи. Правити планове овог нивоа за евакуацију, кризне ситуације, насиље, све то захтева људе који би се бавили само тим послом", сматра Романдића.
Промене у оцењивању владања Осим новог правилника, донета су и подзаконска акта која прате у новембру измењени Закон о образовању. Уз увођење суспензије за ученике који почине насиље, промене и у оцењивању владања. Уместо од петог разреда, од сада ће у просек улазити од другог.
"Опет је тенденција, не да та оцена жигоше дете, да га ружно обележи за житав живот. Да се каже да је још у основној школи... него да та јединица из владања опет буде аларм за родитеља, наставника, одељенског старешину, за његове другаре", истиче Ђукић Дејановићева.
Новина је и то што ће родитељи моћи да оцењују наставнике. Ако бар половина родитеља оцени да предавач крши прописе, приговор иде на оцену директору, а наставника не чека казна, већ едукација и менторски рад. То је још један удар на професију, оцењују наставници.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.