Izvor: RTS, 25.Dec.2023, 21:14

Од "Фристајлера" до "Картела" – ко је задужен за контролу безбедности на сплавовима

Дан пошто је на Сави у Београду потонуо сплав, испитују се узроци те несреће у којој, срећом, није било жртава. Од надлежних стижу и информације да је за сплав прошле године истекла дозвола, али и да је донето решење да буде уклоњен. Непуних годину дана од сличне несреће, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << отварају се иста питања – ко је задужен за контролу безбедности на сплавовима и да ли се она уопште спроводи.
Слична слика на почетку и крају године на обалама Саве у Београду. У првим минутима 2023. потонуо је сплав "Фристајлер", а тик пред крај потонуо је и сплав "Картел". Зашто се то догодило, још није познато. Познато је да је за тај плутајући објекат, на ком је у тренутку несреће било неколико стотина тинејџера, донето решење да мора бити уклоњен.
"Овај објекат није имао дозволу за плутајући објекат, не само да није имао, већ је имао и два решења – један о уклањању, један о извршењу, то је оно што је максимум Града Београда када говоримо о документацији која је потребна да би се сплав изместио. Немамо никакве ингеренције везано за овај плутајући објекат. Поновићу, за нас овај објекат је нешто што је потребно уклонити, нема ниједно решење, што значи да се он налази у поступку и биће измештен заједно са низом плутајућих објеката уколико их власници не изместе сами", наводи Марко Стојчић, градски урбаниста.
И док градски урбаниста тврди да су контроле сплавова редовне, јавност је након потонућа "Фристајлера" у јануару сазнала да се то ради у просеку једном годишње. За тај посао задужено је Одељење за инспекцијске послове безбедности пловидбе при Министарству саобраћаја.
"Не постоји прорачун приступног моста, зато овај сплав није ни регистрован од августа 2022. године. Не може да буде ниједна особа, не може да буде један шпорет више него што је прописано одређеном тежином масе коју може један објекат да носи, све то угрожава безбедност", каже Слободан Милошевић, директор Управе за утврђивање способности бродова за пловидбу.
Ко издаје дозволу за плутајући објекат Дозволу за плутајући објекат издају Лучка капетанија и Управа за пловидбу. Правилником је, између осталог, прописана дебљина лимова понтона, конструкције. Такође и појасеви, прслуци, хидранска мрежа.
"Они су у законској обавези да обезбеде непосредан, непрекидан, стручни надзор над својим објектима, да одреде лица запослена код њих која ће се бавити безбедношћу објеката да га обилазе поготово сад кад је висока вода, кад и Дунав и Сава, све реке носе доста плутајућег отпада грања", наводи Милан Николић, начелник одељења Лучке капетаније Београд.
Узрок потонућа сплава "Картел" требало би да утврди истрага коју је покренуло тужилаштво. Међутим, ни готово годину дана касније, још се не зна зашто је потонуо "Фристајлер" нити ко је за то одговоран, иако су брзо након несреће ухапшене три особе. На том сплаву је у новогодишњој ноћи било више од 700 људи, а имао је дозволу за 220.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.