Modernizacija dobar odgovor konkurenciji

Izvor: Politika, 15.Jul.2010, 23:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Modernizacija dobar odgovor konkurenciji

Za četiri godine kompanija ,,Voda Vrnjci” u Vrnjačkoj Banji uložila je 8,5 miliona evra u opremu i tehnologiju i više od tri puta povećala obim proizvodnje. – Voda u novoj domaćoj ambalaži

Vrnjačka BanjaZanimljiva je situacija u proizvodnim halama vrnjačkog proizvođača mineralne vode i raznih bezalkoholnih pića. Svuda, ,,putuju” prazne i pune staklene i plastične boce, različitih veličina. Voze ih, uglavnom strogo zatvorene, automatske >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << transportne trake, poneku automat u ulozi kontrolora kvaliteta zaustavi i sa puta skrene. I, samo četvoro radnika u tom pogonu radi, sede pokraj ,,komandnih tabli”, a za sat se tu napuni 16 hiljada staklenih boca, odnosno ,,nalije” toliko litara vode, pune boce zatvore, na njih zalepe etikete, upakuju u gajbice i palete... Na drugoj liniji, gde se vodom i sokovima puni plastična ambalaža, veća je zaposlenost. Reklo bi se, dupliran je broj radnika, jer je sedam njih u jednoj smeni... Inače, na svim linijama, u ovako automatizovanoj proizvodnji, radi 50 proizvodnih radnika od ukupno 270 zaposlenih.

– Pravi ambijent za „ludističku” pobunu – kažemo u šali Radovanu Simoviću, generalnom direktoru koji nam sve to ,,pravda” prekom potrebom modernizacije, neophodnošću da se samo uz takav razvoj stalno povećava konkurentska moć i opstane na tržištu.

– U ovoj oblasti konkurencija je baš snažna i jedini je odgovor na to razvoj, modernizacija, niže cene proizvoda... Zato smo, za četiri godine, od dana privatizacije, uglavnom iz naših izvora, u tehnološki napredak uložili 8,5 miliona evra. Bez sumnje, osetili su to i zaposleni, jer je prosek plata oko 33 hiljade dinara. To je malo, ali je ulaganje uslov za opstanak i budućnost. Mi sada nemamo dugova, a proizvodimo tri puta više – ističe Simović.

To se potkrepljuje i podacima, koje nam pruža Biljana Balšić, direktorka proizvodnje. Prema tim brojkama ,,Voda Vrnjci” je, recimo, 2005. godine proizvodila oko 40 miliona litara vode i sokova, a do kraja ove godine se nadaju da će kupcima u Srbiji i Evropi isporučiti oko 135 miliona litara. Nada je realna, jer je prošle godine proizvedeno 115 miliona litara, a za šest meseci 2010. obim proizvodnje i plasmana je povećan 22 procenta.

Tom povećanju, svakako, doprineće i agresivniji marketing.

– Kao prvo, izdvojili smo oko dva miliona evra za novi oblik i dizajn boce u tri različite zapremine. Sigurno će to poboljšati prodaju, a poslovnom saradnjom sa Srpskom fabrikom stakla iz Paraćina, koja nam je boce proizvela, smanjili smo uvoz za oko 500 hiljada evra i doprineli da ova fabrika prevaziđe krizu – kaže Simović.

Uz sve to, minulih godina poslovna politika ,,Vode Vrnjci” bila je i obezbeđenje novih, sopstvenih izvora pa je iz sedam novih bušotina obezbeđeno 45 litara kvalitetne mineralne vode u sekundi, što omogućava dugoročno povećanje proizvodnje, u odnosu na sadašnji nivo eksploatacije skoro deset puta.

Inače, većinski vlasnik ,,Vode Vrnjci” je beogradska firma ,;Ekstra pet”, a u Vrnjačkoj Banji ističu da je to jedna od retkih uspešnih privatizacija na ovom području. Ima, naravno, od toga koristi i država i lokalna zajednica, jer se od jednog litra u budžetsku kasu izdvaja po dinar i trideset para.

M. Dugalić

objavljeno: 16.07.2010.
Pogledaj vesti o: Vrnjačka Banja

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.