Milenkovic: Grad se finansijski konsoliduje

Izvor: JUGpress.com, 04.Jun.2018, 23:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Milenkovic: Grad se finansijski konsoliduje

VRANJE

Nakon zatečenog haotičnog stanja javnih finansija i obelodanjivanja izveštaja Državne revizorske institucije krajem 2017. godine, grad Vranje je uspeo da konsoliduje finansije, rekao je na konferenciji za novinare gradonačelnik dr Slobodan Milenković.

Državna revizorska institucija dostavila je Vranju izveštaj u kome se konstatuje da su nakon sprovedenih mera lokalne samouprave, sve nepravilnosti >> Pročitaj celu vest na sajtu JUGpress.com << koje se tiču finansija, a koje su nađene tokom revizije 2017. godine, uspešno ispravljene.

„To znači da smo svi zajedno preuzeli odgovornost, maksimalno radili i otklonili nedostatke, koje su uočili državni revizori. Podsetiću javnost da je Državna revizorska institucija  vršila kontrolu i 2011. godine, ali da gotovo ništa nije preduzeto, što je samo uslovilo gomilanje finansijskih problema. Dugovanje na dan 31. decembar 2016. godine iznosilo je  1,67 milijardi dinara ili preko polovine ukupnog budžeta lokalne samouprave.

Godinu kasnije uspeli smo da taj dug smanjimo za više od 350 miliona dinara, odnosno na 1,3 milijarde, ili za 21 odsto. Smanjili smo i kreditno zaduženje Grada za oko 30 odsto, odnosno sa 669 na 466 miliona dinara“, rekao je gradonačelnik.

Milenković je dodao da lokalna samouprava redovno servisira jednokratna davanja, da nisu izostale investicije i da je broj nezaposlenih smanjen za 1.500 lica.

,,Imamo veliku podršku države, ali i obavezu da se odgovorno odnosimo prema sredstvima poreskih obveznika. Toga smo potpuno svesni i ono što je činjenica nećemo preuzimati nikakve obaveze ako nisu u skladu sa finansijskim planovima“, istakao je prvi čovek Grada.

„Teško je kreneti napred, ukoliko imate finansijske dugove od ranije“, smatra gradski većnik za budžet i finansije, Bojan Kostić

On je govorio o nasleđenim problemima i podsetio da je grad u 2017. imao sudske presude iz  2007. i 2008. godine i da te obaveze nisu isplaćene na vreme.

„Da nije bilo pomoći iz republičkog budžeta iz tekuće budžetske rezerve koje smo dobili u iznosu od 300 miliona dinara grad bi morao dodatno da se zaduži. Ne možete krenuti u novo preuzimanje obaveza, ako ne izmirite stare, morate prvo srediti nasleđeno stanje“, kaže Kostić.

Grad Vranje krajem 2017. godine pokrenuo je proceduru oko uvođenja Pravilnika o načinu preuzimanja obaveza na teret budžeta grada.

„Svaka služba i svaki budžetski korisnik iako mu  je predviđen finansijski plan mora da dođe u službu budžeta radi provere realnosti finansiranja tih obaveza“, istakao je Kostić i naglasio da ranije nije postojala takva odgovornost.

Kostić je govorio i o funkcionisanju Centralnog registra faktura, čiji se sistem još uvek razrađuje.

„To je dobra ideja, ali je potrebno vreme da zaživi u praksi. Nije samo Vranje bilo u problemu, već 115 lokalnih samouprava u Srbiji koje nisu blagovremeno dobile transfer. Podsetiću da je Grad Vranje krajem 2017. godine usvojio Pravilnik, kojim se tačno definišu obaveze direktnih i indirektnih budžetskih korisnika. Iz budžeta neće biti plaćene fakture, koje nisu u skladu sa finansijskim planovima“, kazao je Kostić.

Gradski većnik za budžet i finansije je dodao da će se Vranje založiti kod Ministarstva finansija po pitanju visine transfera, koji po svim parametrima mora biti veći.

PodeliteFacebookTwitterGoogleEmailSkype

I ovo Vam može biti interesantno

Nastavak na JUGpress.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta JUGpress.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta JUGpress.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.