Izvoz kao spas

Izvor: Večernje novosti, 15.Mar.2013, 22:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Izvoz kao spas

I U GODINAMA krize, vodeće domaće kompanije se ne predaju, opstaju uprkos smanjenoj kupovnoj moći i sve težim uslovima poslovanja. Zajedničko im je da uspešno posluju, pre svega, jer su probili na strana tržišta. To je jedini način da se preživi u godinama kada je tražnja u Srbiji pala i za trećinu. Nameštaj vranjske kompanije „Simpo“, koja ove godine proslavlja pola veka poslovanja, odlazi u 34 zemlje sveta, a prosečna godišnja stopa rasta izvoza je 20 odsto već godinama. >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << - Već smo potpisali ugovor sa stranim partnerima, ove godine planiran je izvoz od 61 milion evra, što je 65 odsto ukupne proizvodnje - kaže Edit Tomić, izvršni direktor za marketing i trgovinu „Simpa“. - To je značajno za celu industriju nameštaja Srbije, jer se proizvodi izuzetnog dizajna plasiraju na najzahtevnijim tržištima Zapadne Evrope, kao i u Rusiji i na Bliskom istoku, pod oznakom „Made in Serbija“. Time i drugim proizvođačima iz Srbije otvaramo prostor na svetskom tržištu, jer promovišemo visok potencijal naše drvne industrije. Prema njenim rečima, poseban problem su previsoke kamate na poslovne kredite, koje se kreću i do 25 odsto godišnje, dok su u svetu do najviše pet odsto. Kako je rekla, enormne kamate su samo u poslednjem kvartalu prošle godine smanjile prihod od izvoza „Simpa“ za osam miliona evra, a prihod od ukupne prodaje za 11 miliona evra.ŽENE U TEKSTILU U DOMAćOJ tekstilnoj i kožarskoj industriji žene čine više od 80 odsto zaposlenih. Vlasnik „Mone“ predlaže da bi država mogla da smanji poreze i doprinose u tim firmama, i koliko-toliko olakša poslovanje u tim preduzećima i pomogne rastu nataliteta. Pošto smo sve starija nacija, njegov predlog je da se smanje ti nameti bar dok deca ne napune tri do pet godina. Modna kuća „Mona“, posluje 24 godine, a trećinu svoje proizvodnje izvozi na okolna tržišta. Njihove modele potrošači su takođe proglasili za najomiljeniji brend, već četiri godine zaredom. Tajna njihovog uspeha je, kako kažu u „Moni“, jeste u prepoznatljivom kvalitetu i standardima, kojih se godinama ne odriču. - Trudimo se da nikada ne idemo ispod nivoa, koji potrošač očekuje - kaže za Đorđe Momirović, vlasnik „Mone“. - To znači da naša jakna, ako se nosi svakodnevno, mora da traje pet godina, tašna tri, to se podrazumeva. To znači da ta roba mora da bude u trendu, ujednačenog kvaliteta i pristupačna džepu. S druge strane, u stalnoj borbi sa troškovima, nastavlja vlasnik „Mone“, mora da se vodi računa o svakom dinaru. Preduslov za tako nešto je besprekorna organizacija proizvodnje. - Prošle godine, uprkos padu standarda i tražnje, imali smo rast prodaje od pet odsto, a u prva dva meseca ove godine 15 odsto - kaže Momirović. - Treba naglasiti da je u ovom periodu pala i ponuda, mnoge su firme i propale, pa je to doprinelo ovom rastu. Godišnje „Mona“ izvozi oko pet miliona evra, a u strukturi izvoza dominiraju tašne koje čine 50 odsto prodaje. Izvoze u zemlje regiona, neke manje količine odlaze i u Rusiju i Južnu Afriku. Prodaju svoje proizvode u 54 prodavnice u Srbiji i okolnim zemljama.
Pogledaj vesti o: Vranje

Nastavak na Večernje novosti...






Povezane vesti

Domaće firme koje se ne predaju

Izvor: B92, 16.Mar.2013, 11:23

Beograd -- U godinama krize, vodeće domaće kompanije se ne predaju, opstaju uprkos smanjenoj kupovnoj moći i sve težim uslovima poslovanja...Zajedničko im je da uspešno posluju, pre svega, jer su probili na strana tržišta. To je jedini način da se preživi u godinama kada je tražnja u Srbiji...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.