[ANALIZIRAMO] Kako je opremljen prvi helikopter H145M za Srbiju

Izvor: TangoSix.rs, 23.Nov.2018, 09:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

[ANALIZIRAMO] Kako je opremljen prvi helikopter H145M za Srbiju

Na jučerašnjoj ceremoniji održanoj u pogonu kompanije Erbas Helikopters u Donevortu, Nemačka, izvršena je zvanična primopredaja prvog višenamenskog helikoptera H145M namenjenog Vojsci Srbije.
Na fotografijama i video snimcima videli smo primerak sa srpskim službenim vojnim evidencijskim brojem 14501 koji za potrebe ispitivanja nosi nemačku privrememu registraciju D-HADD i koji je sudeći prema opremi >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << koju ima, verzija koja će se verovatno koristiti za traganje i spasavanje.
 
Elektrooptički i infracrveni sistem tipa Star Safire 380HDc montiran je na desnoj skiji. Iznad desnih bočnih kliznih vrata nalazi se dizalica Goodrich Model 44301 nosivosti 272,16 kg. / Foto: Bojana Bogosov, RAS Srbija
Interesantno je da većina opreme dolazi od američkih proizvodjača. Prvo što je uočljivo je oprema na skijama, na desnoj je postavljen elektrooptički i infracrveni sistem tipa Star Safire 380HDc kompanije FLIR. Ovaj sistem se može koristiti za izviđanje iz vazduha, patroliranje kao i u zadacima traganja i spasavanja a čine ga dva senzora: termovizijska kamera visoke rezolucije i kolor kamera takođe visoke rezolucije. Opciono se može dobiti još jedna kolor kamera, kamera visoke osetljivosti za rad u uslovima niskog nivoa osvetljenja, kratkotalasna infracrvena kamera i laserski sistem sa daljinomerom, obeleživačem i pokazivačem.
Na levoj skiji vidi se far za traganje TrakkaBeam A800 američke firme TRAKKA Systems. Sledeći zanimljivi deo opreme je reflektor odnosno far za traganje TrakkaBeam A800 firme TRAKKA Systems koji je zajedno sa svojim napajanjem montiran na levu skiju i koji je uparen sa sistemom Star Safire 380HDc. Interesantno je da ovaj reflektor ima 6 filtera, od infracrvenih do ultraljubičastih koji se mogu izabrati pritiskom na dugme u kabini letelice. Različite opcije upotrebe filtera smanjuju odsjaj magle, snega, vlage i može poboljšati prirodnu boju područija koje se osvetljava.
Iznad desnih kliznih bočnih vrata postavljena je spoljašnja dizalica Goodrich Model 44301 nosivosti do do 272,16 kg i užetom dužine 91,44 m. Sa druge strane iznad levih bočnih vrata nalazi se fiksna konzola za tehniku iskrcavanja ljudi fast-rope. Poslednje što se moglo videti spolja jeste sistem WSPS (Wire Strike Protection System) odnosno tzv. “makaze“ za sečenje naponskih i drugih kablova na koje helikopter prilikom letenja na malim visinama može da naleti. Jedan sekač je postavljen iznad kabine posade a drugi ispod nosa helikoptera.

 

 
RV i PVO je prema prvobitnoj verziji narudžbine trebalo da dobije 2 H145M u ovoj, SAR (TiS) konfiguraciji, i preostala 4 naoružana. Na prvom SAR helikopteru primetan je nedostatak AMPS (Airborne Missle Protection System) sistema za aktivnu samozaštitu helikoptera od raketa zemlja-vazduh.

The post [ANALIZIRAMO] Kako je opremljen prvi helikopter H145M za Srbiju appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.