
Izvor: N1 televizija, 07.Apr.2017, 11:15 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Vojni avion se srušio kod Šapca, poginula oba pilota
Potpukovnik Nenad Ćulibrk i kapetan Dejan Pandurović poginuli su u padu školsko-borbenog aviona "Super galeb G-4", RV i PVO Vojske Srbije, koji se oko 10.30 časova srušio u rejonu sela Slatina, kod Šapca, tokom izvođenja redovne letačke obuke, saopštilo je Ministarstvo odbrane.
Ministarstvo odbrane potvrdilo je da su u udesu školsko-borbenog aviona ”Super galeb G-4“ stradala dva pilota: potpukovnik Nenad Ćulibrk iz Komande RV i PVO i kapetan Dejan Pandurović iz 252. >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade.
Ministar odbrane Zoran Đorđević je u okviru svojih nadležnosti dao nalog Inspektoratu odbrane da izvrši vanrednu inspekciju, dok je načelnik Generalštaba Vojske Srbije Ljubiša Diković formirao Komisiju za utvrđivanje okolnosti nastanka vanrednog događaja, koju predvodi brigadni general Duško Žarković.
"Reč je o vrhunskim, iskusnim pilotima i gubitak je nenadoknadiv, za nas i za porodice. Ministarstvo će učiniti sve da pomogne porodicama. Generalštab je formirao komisiju, a ja sam izdao naređenje Inspektoratu da uradi vanrednu inspekciju", izjavio je Đorđević.
Načelnik ratnog vazduhoplovstva Ranko Živak izjavio je da se radilo o redovnom letačkom zadatku.
"Meteo situacija je bila povoljna, piloti su bili osposobljeni, vrsni piloti. Avion je bio ispravan, bio sam lično prisutan na aerodromu Batajnica kad su počele pripreme za zadatak. Javili su se u odlasku preko Inđije i Šapca i posle toga smo izgubili kontakt", izjavio je Živak.
Izvor: N1
Na licu mesta nalaze se i nadležni istražni sudija i javni tužilac. Istraga je u toku.
Avion je pao u blizini kuće Milete Mladenović. Prema rečima očevidaca vojni avion je pao u blizni pomoćnih objekata što je izazvalo strah meštana među kojima, kako kažu, nema povređenih.
U selu su trenutno tri ekipe Hitne pomoći, a policija obezbeđuje teren.
Očevici su rekli da je avion nisko preleteo preko sela Varna.
G-4 super galeb - u naoružanju 33 godine
Školsko-borbeni mlazni avion "Supergaleb G-4", koji se danas srušio u okolini Šapca, poslednji je serijski proizvođeni avion jugoslovenske avio industrije i u naoružanju se nalazi 33 godine.
Za jugoslovensko vazduhoplovstvo proizvedeno je ukupno 85 aviona G-4, a pre današnjeg udesa poslednja katastrofa sa tim tipom aviona dogodila se u septembru 2008. godine, kada je na trenažnom letu na aerodromu Batajnica poginuo potpukovnik Ištvan Kanas (43).
RV i PVO trenutno raspolaže sa 22 aviona G-4, od čega je jedan u varijanti tegljača meta N-62T, jedan prototip verzije G-4M a dva Super Galeba su razoružana.
Supergaleb je razvijen u Vazduhoplovno-tehničkom institutu u Žarkovu, a prvi prototip aviona poleteo je 18. jula 1978. godine. Serijska proizvodnja počela je 1983. godine, a uvođenje u operativnu upotrebu počelo je naredne godine.
Avion se pokreće britanskim motorom Rols-rojs vajper i razvija maksimalnu brzinu od 910 kilometara na sat. Od naoružanja nosi dvocevni top GŠ-23, kalibra 23 milimetara, i nešto manje od dve tone bombi i raketa.
U Vojsci Srbije G-4 se koristi u 252. školsko-trenažnoj avijacijskoj eskadrili u Batajnici, 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili u Kraljevu i u Sektoru za letna ispitivanja.
Šest aviona G-4 Supergaleb kupila je početkom 1990-ih godina tadašnja Burma, a ti avioni su korišćeni u Ratnom vazduhoplovstvu Republike Srpske i u Crnoj Gori.
Izvor: N1