Izvor: Blic, 03.Avg.2009, 11:40 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Uspešni timovi rade kao mravi
Da li su ljudi pametniji od životinja? Naravno, ali kada govorimo o radnoj efikasnosti, životinje bi mogle da nam budu odličan uzor.
Prema američkom stručnjaku Kenu Tompsonu, koji se bavi proučavanjem timskog rada u životinjskim zajednicama, životinje koje se prirodno organizuju u grupe mogu u velikoj meri da nas pouče timskom radu.
Na primer, mravi pomoću feromona prenose poruku o opasnosti. Pčele kružnim letom upozoravaju ostatak roja na mesto >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << na kojem se nalaze zalihe hrane.
Širenje informacija
Tompson smatra da bi ljudi takođe mogli da profitiraju ukoliko bi se informacije širile većim grupama.
Iako se većina komunikacije u modernom poslovanju odvija putem e-maila, Tompson ističe da bi komunikacija putem oglasnih tabli ili biltena bila puno efikasnija, jer bi na taj način veći broj ljudi mogao da učestvuje u rešavanju poslovnog problema.
Kada guske lete u V formaciji, one menjaju pozicije, pa se i rotiraju na vodećoj poziciji. Pored toga što na taj način grupa čuva energiju, Tompson ističe da se to događa i zato jer jedna guska ne može da zapamti celi put letenja. Kolektivno vođstvo uobičajena je pojava u životinjskom svetu, dok je među ljudima često prava retkost.
Prednosti kolektivnog vođstva
U kontekstu poslovanja, organizacije s kolektivnim vođstvom uglavnom imaju veću inicijativu, kompaktnije su i agilnije od onih koje vodi isključivo jedna osoba, ističe američki stručnjak koji se bavi proučavanjem timskog rada u životinjskim zajednicama.
Crvi imaju mozak sa otprilike 302 neurona, dok ih ljudski mozak ima i više od 100 biliona. Ali crvima više nije ni potrebno, jer svaki neuron ima nebrojeno mnogo povezaka koji međusobno razmenjuju podatke kako bi crvi uspešno rešili problem.
U radnom okruženju najefikasniji će biti onaj tim čiji su članovi mentalno povezani - karakterom, načinom razmišljanja...
U slučaju da se susretne s izazovom, takav tim može da postavi dobre temelje za pronalazak rešenja, a u procesu rada da se brzo prilagodi novoj strategiji ako iznenada primi neočekivane informacije.
Izvor: WIRED