Uprkos viškovima, opštine traže nove ćate

Izvor: Večernje novosti, 27.Mar.2013, 22:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Uprkos viškovima, opštine traže nove ćate

ZAPOŠLJAVANJE po jednog internog revizora i budžetskog inspektora koštalo bi lokalnu samoupravu u državi više od 300 miliona dinara, što je iznos godišnjeg budžeta jednog grada u Srbiji. Naime, da bi poštovale propise koje diktira centralna vlast, bez obzira na to što beleže više hiljada prekobrojnih, opštine moraju da zapošljavaju i dodatne kadrove. Uprkos višku koji se procenjuje na najmanje 5.000 radnika u upravi, opštinama je trenutno potrebno više stotina činovnika. Reč je >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << uglavnom o visokoobrazovanim profilima koji bi trebalo da popune prazna mesta u opštinskim ustanovama kulture, kancelarijama za mlade i rodnu ravnopravnost, inspekcijama... Ova radna mesta predviđena su republičkim propisima, zbog čijeg kršenja čelnici opština, koje grcaju pod teretom broja zaposlenih, dolaze pod udar zakona. Istovremeno, opštinama se sa vrha redovno nameću kresanja budžeta i smanjenje broja zaposlenih.DRŽAVA BI MOGLA BEZ 20.000 BIROKRATA Na 1.000 stanovnika Srbije, po zakonu, dolaze najviše četiri činovnika, dok u Evropi isti posao radi gotovo upola manje birokrata. Procene govore da kvalitet pružanja administrativnih usluga ne bi opao, ako bi se država oslobodila čak 20.000 birokrata. Da je lokalna samouprava u vođenju kadrovske politike zbijena između čekića i nakovnja potvrđuje i predsednik Stalne konferencije gradova i opština i prvi čovek Paraćina Saša Paunović. On ističe da zapošljavanje samo jednog visokoobrazovanog stručnjaka ionako plitke kase košta godišnje čak - milion dinara. - Da bi radila po zakonu svaka opština mora da ima internog revizora, što na nivou Republike košta 170 miliona. Slično je i sa poreskim inspektorima i nizom drugih administratora - objašnjava Paunović. - Problem je, međutim, što jedan zaposleni po zakonu može da radi samo na jednom ovakvom radnom mestu, iako je u pitanju mali obim posla. Na nejednake aršine centralne vlasti upozorava i gradonačelnik Zaječara Boško Ničić: - Vlast u Beogradu nam nalaže smanjenje broja zaposlenih, ali nam istovremeno nameće uspostavljanje novih funkcija i službi, poput komunalne policije - kaže Ničić. - U zaposlene u administraciji ubraja nam i radnike lokalnih ustanova kulture - pozorišta, biblioteka i arhiva - iako je njihov značaj u unutrašnjosti neprocenjiv. Milojko Arsić, profesor Ekonomskog fakulteta, kaže da je pritisak na radna mesta u opštinama veliki, ali i da centralna vlast mora da vodi računa o svojim zahtevima: - Država mora da prati poslovanje i stanje broja zaposlenih na lokalnom nivou, ali potrebno je napraviti centralni informativni sistem, koji bi doprineo samostalnosti opština, ali bi građanima jasno pokazao rezultate rada lokalne uprave.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Grad pokrenuo projektno finansiranje kulture i sporta

Izvor: OkRadio.rs, 28.Mar.2013, 01:19

Lokalna vlast u Vranju raspisala je konkurse za sufinansiranje projekata iz oblasti kulture i sporta. Za oblast kulture opredeljeno je četiri miliona dinara, dok za sport nije navedena ukupna suma. Za oblast kulture Grad je predvideo finansiranje i sufinansiranje nekoliko oblasti, od narodnog stvaralaštva...

Nastavak na OkRadio.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.