Treći pad Supergaleba u poslednjih deset godina: Svaka nesreća odnosila živote PILOTA

Izvor: SrbijaDanas.com, 11.Apr.2018, 11:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Treći pad Supergaleba u poslednjih deset godina: Svaka nesreća odnosila živote PILOTA

Za vazduhoplovstvo SFRJ proizvedeno 85 primeraka

Školsko-borbeni avion Supergaleb G-4, koji se danas srušio kod Kovačice, treći je avion tog tipa koji je izgubljen u udesima u poslednih deset godina.

Pročitajte i:

Prvi Supergaleb koji se srušio od osamostaljenja Srbije bio je G-4 evidencijskogj broja 23736. U nesreći koja se dogodila 24. septembra 2008. godine poginuo je potpukovnik Ištvan Kanas koji je iznad aerodroma Batajnica uvežbavao tačku >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << za nastup na aeromitingu.

Drugi gubitak dogodio se 7. aprila 2017. godine kad su kod sela Slatina kod Šapca poginuli potpukovnik Nenad Ćulibrk i kapetan Dejan Pandurović. Na trenažnom letu tada je izgubljen G-4 evidencijskog broja 23625.

RV i PVO raspolaže sa nešto više od 20 aviona G-4 Jedan je u varijanti tegljača meta N-62T, jedan prototip verzije G-4M, a dva Super Galeba su razoružana. Avioni su proizvedeni u periodu od 1980. do 1991.

Školsko-borbeni mlazni avion Supergaleb G-4 poslednji je serijski proizvođeni avion jugoslovenske avio industrije, a u naoružanju je od 1984. godine. Za jugoslovensko vazduhoplovstvo proizvedeno je ukupno 85 aviona G-4.

Supergaleb je razvijen u Vazduhoplovno-tehničkom institutu u Žarkovu da zameni stariji Galeb G-2, a prvi prototip aviona poleteo je 18. jula 1978. godine. Serijska proizvodnja počela je 1983. godine, a uvođenje u operativnu upotrebu počelo je naredne godine.

Avion se pokreće britanskim motorom Rols-rojs vajper i razvija maksimalnu brzinu od 910 kilometara na sat. Od naoružanja nosi dvocevni top GŠ-23, kalibra 23 milimetara i nešto manje od dve tone bombi i raketa.

U Vojsci Srbije G-4 se koristi u 252. školsko-trenažnoj avijacijskoj eskadrili u Batajnici, 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili u Kraljevu i u Sektoru za letna ispitivanja.

Šest aviona G-4 Supergaleb kupila je početkom 1990-ih godina tadašnja Burma, a ti avioni su korišćeni u Ratnom vazduhoplovstvu Republike Srpske i u Crnoj Gori.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.