Tragedija u službi nauke: Šta je donela potraga za avionom MH370?

Izvor: NoviMagazin.rs, 02.Mar.2015, 11:09   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Tragedija u službi nauke: Šta je donela potraga za avionom MH370?

Godinu dana potrage za avionom Malezije Erlajnz poznatim kao "Let MH370" dalo je malo onoga što bi porodice 239 nestalih putnika i članova posade smatrale utešnim.Ipak, potraga nije neproduktivna i zahvaljujući njoj postali smo svesni novih važnih lekcija i otkrića koji inače ne bi bili mogući.

Podmorske mape 

Naučnici i istraživači pregledaju morsko dno Indijskog okeana, tačnije njegov deo koji se nalazi zapadno od obala Australije.

Pređašnje >> Pročitaj celu vest na sajtu NoviMagazin.rs << mape morskog dna prikazivale su samo procenjene dubine. Sada, zahvaljujući sonarnim pregledima brodova, načinjene su mape do sada nepoznatih morskih bezdana i planina koje nadvišuju sve kopnene u Australiji.

Bolje predviđanje cunamija i praćenje tektonskih ploča 

Australski geolog Stjuart Minčin tvrdi da će se detaljnijim pregledom novonastalih mapa prepoznati područja podložna odronima prilikom zemljotresa, a koji doprinose stvaranju razornih cunamija.

S druge strane, prateći formacije na dnu okeana geolozi smatraju da mogu "pročitati" istoriju tektonskih ploča, kao način i smer razdvajanja Australije od ostalih kontinenata.

Poboljšana potraga i spašavanje 

Poznavajući topografiju podmorskog tla, naučnici mogu predvideti morske struje. To znanje može znatno olakšati potragu za nestalim brodovima zbog boljeg predviđanja njihove lokacije. Takođe, poznavanje struja poboljšaće razumijevanje morskih životinja.

Bolje praćenje aviona 

Definitivno je jasno da avionima treba bolji sistem lociranja, pa čak i za avione koji lete samo iznad kopna. Međunarodna organizacija civilne avijacije pod okriljem UN-a je predložila da avioprevoznici svakih 15 minuta obnavljaju podatke o pozicijama svojih aviona, a implementacija predloga očekuje se u novembru 2016. godine.

Iza 2020. godine možemo očekivati frekventnija obavještenja ukoliko avion napravi iznenadni potez kao što su elevacija ili promena smera te u slučajevima požara.

Bolje međunarodne potrage 

Nakon što je nedavno nestao avion Er Ejže, potraga je organizovana puno brže i efektivnije upravo zahvaljujući iskustvu potrage za MH 370. Let 8501 srušio se u more prilikom čega je poginulo 162 putnika i članova posade, a ostaci aviona i tela unesrećenih pronađena su dva dana nakon nesreće.

Poboljšanja satelita 

Potraga za malezijskim avionom ukazala je na mnoge mane satelitskih fotografija koje će u budućnosti biti poboljšane povećanjem kvaliteta i jačine samih kamera u orbitama.

Komercijalni sateliti nisu predodređeni da pretražuju olupine u moru, a fotografije koje su nastale skeniranjem ogromnog područja Indijskog okeana bile su izuzetno lošeg kvaliteta.

Nastavak na NoviMagazin.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NoviMagazin.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NoviMagazin.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.