Stiglo svih 30 španskih tramvaja

Izvor: Politika, 25.Apr.2013, 12:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Stiglo svih 30 španskih tramvaja

Pre nekoliko dana isporučena su poslednja četiri vozila proizvođača „Kaf” iz Saragose

U novobeogradski depo „Sava” stigla su i poslednja četiri moderna niskopodna tramvaja španskog proizvođača „Kaf”. Ova vozila su u delovima dovezena kamionima iz fabrike u Saragosi i sada ih sklapaju majstori GSP-a. Početkom sledeće nedelje biće testirana na trasi od Bloka 45 do Ustaničke ulice i do Banovog brda, od ponoći do četiri sata ujutro.

Ova četiri >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << tramvaja najverovatnije će početkom maja početi da prevoze putnike.

Ugovor za kupovinu ukupno trideset novih tramvaja potpisan je 3. novembra 2009. godine. U prisustvu gradonačelnika Dragana Đilasa i ambasadora Španije Inigoa de Palasija Espanja, ugovor su potpisali direktor gradske Agencije za investicije Marko Blagojević, generalni direktor kompanije „Kaf” Jesus Esnaola i regionalni direktor Odeljenja za međunarodna tržišta ove kompanije Delipe Rodrigo.

Ukupna vrednost ugovora je 81.361.032 evra sa PDV-om, a jedno vozilo košta 2.712.034 evra sa PDV-om. U cenu su uračunati i rezervni delovi, specijalni alati, obuka osoblja GSP-a, transport do depoa GSP-a, osiguranje, carina, porezi i svi drugi troškovi za isporuku i kontrolu tramvaja. Noseće konstrukcije izrađene su od nerđajućeg aluminijuma, a unutrašnjost od specijalnog ekološkog i nezapaljivog materijala. Tramvaji španskog proizvođača saobraćaju i ulicama Edinburga, Antalije, Vitorije, Sevilje, Saragose i ostalih evropskih i svetskih gradova.

Popularni „španci” putnike prevoze na linijama 7, 7l, 12 i 13. Stanice kuda prolaze „španci” podešene su da u tramvaje mogu da ulaze stari sugrađani koji imaju problema da se popnu u vozila GSP-a. Osobe sa invaliditetom prevoze se novim tramvajima.

Temperatura u novim šinskim vozilima je između 22 i 25 stepeni Celzijusovih, jer ukoliko je spoljašnja temperatura veća od 25 stepeni, klima automatski uključuje hlađenje. Kada je temperatura 14 stepeni, uključuje se grejanje.

Novi tramvaj ima šest kamera koje „pokrivaju” 90 odsto unutrašnjosti vozila. Vozač ima kontrolnu tablu, a umesto u retrovizore, gleda u dva monitora.

Prednost „španaca” jeste što su dvostruko tiši od „starih” vozila, koji prave buku od 120 decibela.

---------------------------------------------

Karakteristike „španskog” tramvaja:

* 32,36 metara je dugačak

* 2,30 metara je širok

* 3,60 metara je visok

* 38.500 kilograma je težak

* šestora vrata

* 77 mesta za sedenje

* 165 mesta za stajanje

* 4. maja 2011. godine isporučen prvi tramvaj

------------------------------------------

GSP ima:

406 vozača tramvaja

117 vozača voze u jednoj smeni

150 tramvaja svakog dana pokrivaju 11 linija

------------------------------------------

Nesreća ukinula liniju ka Dedinju

Između dva svetska rata, osim linije 1, od Kalemegdana do Slavije, postojala je i linija 1a. Tramvaje na toj liniji zvali su „prištincima”, jer su od Slavije išli tadašnjom Prištinskom ulicom do Crvenog krsta. „Trojka” i „trinaestica” vozile su na Topčider, odnosno na Čukaricu.

Od Bulevara Vojvode Mišića, odvajala se ka Dedinju linija 12. Išla je Ulicom Miodraga Davidovića, prolazila ispod Topčiderske zvezde, a završavala kod Železničke bolnice. Ukinuta je uoči Drugog svetskog rata, posle teške nesreće kad se tramvaj, prepun putnika, pa još sa nekolicinom koja je visila na papučicama, prevrnuo na bok.

Dejan Spalović

objavljeno: 25.04.2013.

Nastavak na Politika...






Povezane vesti

Stiglo svih 30 "španaca"

Izvor: B92, 25.Apr.2013

Beograd -- U novobeogradski depo "Sava" stigla su i poslednja četiri moderna niskopodna tramvaja španskog proizvođača "Kaf"...Ova vozila su u delovima dovezena kamionima iz fabrike u Saragosi i sada ih sklapaju majstori GSP-a...Početkom sledeće nedelje biće testirana na trasi od Bloka 45 do Ustaničke...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.