SUMNJIV TENDER U TA NIKOLA TESLA: Kupuju vozila koja se više ne prave!

Izvor: Kurir, 04.Jul.2015, 07:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SUMNJIV TENDER U TA NIKOLA TESLA: Kupuju vozila koja se više ne prave!

Nakon što im je zbog neregularnosti poništen prvi tender za nabavku autobusa za radnike, TENT sada kupuje zastarelu vrstu vozila

BEOGRAD - Radnike najveće domaće fabrike struje - Termoelektrane „Nikola Tesla“ - mogli bi da prevoze autobusi stari 50 godina, a u slučaju kvara, rezervno vozilo ne bi imao ko da doveze jer ne planiraju rezervne vozače.

Tako se, pod ovakvim uslovima na aktuelnom tenderu TENT za prevoz radnika, može desiti da elektrane koje proizvode >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << polovinu struje u Srbiji stanu jer radnici neće stići na posao.

Favorizovanje

Komisija za zaštitu prava ponuđača već je poništila tender za nabavku autobusa kojim je TENT prvobitno tražio međugradske autobuse, s dozvoljenom brzinom do 80 kilometara na sat, a onda je na tenderu izabrao firmu koja je ponudila prigradske autobuse, koji mogu da se kreću do 50 kilometara na sat. Takva vozila ne bi ni mogla da od Beograda do Obrenovca dođu za 70 minuta, kako je tražio TENT, osim ako ne bi kršila prekoračenje brzine.

TENT je u međuvremenu raspisao novi tender, po kojem sada traži autobuse koji imaju više od 50 sedišta, a koji se više ne proizvode. TENT je u obrazloženju ovakve odluke naveo da takvi autobusi ipak postoje u Srbiji, a zanimljivo je da ih ima i firma pobednik s prvog poništenog tendera.

- Nije određena maksimalna starost vozila, a za novija vozila dobija se malo bodova. Zatim, ako na liniji ima pet autobusa, traženo je pet vozača. Šta će biti ako se pokvari autobus? Ko će ga dovesti? Ne možete cena da bude presudna i da donosi 80 odsto bodova kad je reč o prevozu jer je bezbednost presudna - kaže sagovornik Kurira iz EPS.

Bez objašnjenja

Da je na prvom tenderu sve bilo sumnjivo, govori i podatak da je pobedila firma koja je u većini partija ponudila ekstremno niže cene, i do 70 odsto. Tako je TENT procenio da je jedna partija trebalo da košta 18 miliona dinara, a ta firma je pobedila sa cenom od samo šest miliona, što je dovoljno da se samo obezbedi gorivo, a šta je sa radnicima, održavanjem autobusa...

Iz EPS, kojim sada rukovodi Aleksandar Obradović juče, do zaključenja ovog broja, nisu stigli odgovori vezano  za problematične uslove tendera u Termoelektrani.

„Lasta“

AKO TAKO ŽELE DA VOZE RADNIKE...

Prvi tender je poništen na žalbu „Laste“, koja se žalila i na tender koji je u toku. Vladimir Maksimović, izvršni direktor preduzeća, kaže za Kurir da firme koje poštuju propise - plaćaju porez i radnike i rade u skladu sa standardima bezbednosti, teško da mogu da dobiju posao u ovakvoj konkurenciji. „Nemamo ništa protiv Zakona o javnim nabavkama i pravu svakog naručioca da odabere najjeftiniju ponudu, ali cena je u ovom slučaju bila jedini relevantan faktor, dok se kvalitet prevoza nijednog trenutka nije uzimao u obzir, što je dugoročno pogrešna strategija“, ističe on.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.