Izvor: Mondo, 08.Jun.2019, 13:36   (ažurirano 02.Apr.2020.)

SMS prevare opet aktuelne u Srbiji, krivi i korisnici

Korisnici mobilnih telefona iz Srbije iz neznanja aktiviraju VAS usluge, poseban sistem naplate putem SMS poruka i dobijaju drastično veće račune.

Korisnici mobilnih telefona u Srbiji u poslednjih nekoliko meseci RATEL-u se najviše žale na takozvane VAS usluge, koje im uvećavaju mesečne račune. U RATEL-a kažu da korisnici često iz neznanja aktiviraju te usluge koja se naplaćuje po ceni većoj od standardnih SMS poruka.

VAS usluge mogu da obuhvataju >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << glasanje SMS-om, doniranje sredstava, učestvovanje u nagradnim igrama, obaveštenje banaka, preuzimanje multimedijalnog sadržaja kao sto su igre, aplikacije, pozadine, melodije, animacije… "To su usluge sa dodatom vrednošću kada korisnik, recimo, hoće da zna svoj horoskop ili koristi neku uslugu koja nije standardizovana. Uobičajena procedura je da se on prijavi na taj servis, da pošalje poruku, da dobije određene informacije i to se naplaćuje po posebnim tarifama“, kaže za Tanjug direktor RATEL-a Vladica Tintor.

Pročitajte i ovo:  SMS prevara, koja uzima pare!

Upozorio je korisnike da prilikom korišćenja tih usluga, posebno sadržaja na internetu, ne klikću na banere koji se pojavljuju i da pažljivo pročitaju uslove, naročito one koje se odnose na sadržaj servisa koji se nudi, cenu i proceduru odjave, odnosno otkazivanja usluge. "Dešava se često da korisnik i pretplatnik iz neznanja aktivira tu uslugu, klikne na neki baner, misli da je dobio poruka od svog operatora. U stvari, nije dobio poruku od svog operatora i prosto sa svakom novom dobijenom porukom njemu se račun uvećava. To je jedna neprijatna situacija koja se prolongira“, rekao je Tintor.

Na određene VAS servise moguća je prijava klikom na reklame, odnosno banere na sajtovima, kao sto su na primer reklame za antivirus programe, kada korisnik dobija obaveštenje da mu je kompjuter ili telefon zaražen virusom. Ova prevara je poznata od ranije i objasnili smo kako da ne nasednete na nju, pa vas još jednom podsećamo na taj slučaj.

Tintor je objasnio da, ukoliko korisnik primi SMS poruku sa nepoznatog kratkog koda koji VAS operatori dobijaju od operatora mobilne telefonije ili primeti da mu je račun uvećan zbog stavke na ime VAS usluga, treba odmah da reaguje i samostalno je deaktivira ukoliko postoji uputstvo za odjavu, ili može da se obrati info centru mobilnog operatora čiji je pretplatnik, kako bi se neželjene usluge deaktivirale.

MONDO SAVET: Isključite VAS SMS uslugu sa svog broja

Neki korisnici svih operatora u Srbiji uspeli su da zaustave VAS poruke tako što su tražili od svog operatora, putem korisničke podrške, da isključe njihov broj sa VAS servisa. Nakon toga broj više ne može da se koristi za bilo kakav servis sa dodatom vrednošću, osim možda za plaćanje parkinga, što je praksa od operatora do operatora. Odjavom sa VAS servisa korisnik više nije u mogućnosti da glasa u emisijama, koristi neke bankarske servise itd.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Nastavak na Mondo...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.