Izvor: RTS, 12.Jan.2011, 13:52 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Pritisak na pilote uzrok nesreće
Istraga pokazuje da je avion sa poljskom delegacijom pao, jer su putnici vršili "psihološki pritisak" na posadu da prizemlji avion. U pilotskoj kabini boravio i komadant vazduhoplovstvstva koji je u alkoholisanom stanju vršio pritisak na pilote.
Ruski Međudržavni komitet za avijaciju saopštio je da je nesreću kod Smolenska izazvala odluka posade aviona "Tu-154M" u kojem se nalazio predsednik Poljske Leh Kačinjski, da nastavi sletanje uprkos lošim vremenskim uslovima. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS <<
Brat nastradalog poljskog predsednika Jaroslav Kačinjski rekao je da je ruski izveštaj jednostran, da mu nedostaju dokazi i da vređa celu Poljsku.
"Izveštaj čitavu krivicu prebacuje na poljske pilote, bez ikakvih dokaza", rekao je Kačinjski, i dodao da je izveštaj "smešan".
Kačinjski je odbacio navode da je njegov brat izvršio "psihološki pritisak" na pilote da slete, i naglasio da njegov brat "nije imao samoubilačke tendencije", preneo je Rojters.
Zaključak istrage je da je takva odluka izazvana psihološkim pritiskom na članove posade od strane zvaničnika koji su se nalazili u avionu.
Predsednica Komiteta Tatjana Anodina izjavila je da je posada aviona više puta tokom leta dobijala informacije o nepovoljnim vremenskim uslovima na aerodromu, gde je bilo predviđeno sletanje, ali da posada nije odlučila da iskoristi rezervni aerodrom.
Stručnjaci i psiholozi ocenili su da je prisustvo predsednika Poljske i drugih zvaničnika u avionu uticalo na odluku pilota, pre svega prisustvo načelnika vazduhoplovstva Andžeja Blasika, koji je do samog kraja bio u kabini sa pilotima.
U izveštaju se navodi da su članovi posade očekivali negativnu reakciju putnika, što je na njih izvršilo "psihološki pritisak" i dovelo do toga da je posada odlučila da nastavi sletanje bez obzira na vremenske uslove.
"Hoću da naglasim da se to desilo u nepovoljnim uslovima za sletanje, uslovima neopravdanog rizika", istakla je Anodina.
Anodina je, takođe, navela da je koncentracija alkohola u krvi načelnika vazduhoplovstva Andžeja Blasika iznosila 0,6 promila.
Predsednik Tehničke komisije Komiteta "Aleksej Morozov" rekao je da kontrola leta na aerodromu u Smolensku nije dozvolila sletanje.
Na snimku iz kabine pilota, koji je pušten novinarima na konferenciji za štampu, čuje se kako jedan od članova posade kaže: "On će se naljutiti", iako predsednik Kačinjski nije dao konkretnu naredbu da se nastavi sletanje.
Komitet je danas zvanično predao Poljskoj konačni izveštaj o istrazi, uz koji je priloženo i 150 strana primedbi Poljske.
Premijer Poljske Donald Tusk rekao je da je nacrt izveštaja koji je Poljska dobila u oktobru 2010. godine neprihvatljiv. Predstavnik za štampu poljske vlade Pavel Gras rekao je ranije da će poljska komisija analizirati da li su primedbe Poljske usvojene i potom izneti svoj stav.
Advokat Rafal Rogalski, koji zastupa rođake nekih od nastradalih, okarakterisao je ruski izveštaj kao "apsolutni skandal" i dodao da porodice žele istinu, a ne predstavljanje samo jedne strane.
Avion "Tu-154" pao je kod Smolenska, 10. aprila prošle godine, pri manevru sletanja po gustoj magli, a u nesreći je poginulo ukupno 96 ljudi. Avion je četiri puta pokušavao da sleti, a udario je u zemlju kada je zakačio drveće, posle čega se zapalio.
Kačinjski je predvodio delegaciju koja je putovala na komemorativnu svečanost u Katinsku šumu, gde je pre 70 godina, po nalogu Staljina, ubijeno 22.000 Poljaka.
U nesreći su poginuli i supruga Kačinjskog i veliki deo rukovodstva zemlje.
Pilotima poljskog aviona naredjeno slijetanje u Smolensk
Izvor: Radio Slobodna Evropa, 12.Jan.2011
Visoki poljski dužnosnici vršili su pritisak na posadu aviona poljskog predsjednika Lecha Kaczynskog koji se u aprilu srušio u Rusiji, a jedan od njih je imao imao alkhola u krvi, navodi se u izvještaju o rezultatima ruske istrage o nesreći . "Prisustvo visokih dužnosnika u pilotskoj kabini,...
Rezultati istrage avionske nesreće kod Smolenska
Izvor: Vostok.rs, 12.Jan.2011
12.01.2011. - Video rekonstrukcija Međudržavnog aviacionog komiteta..Međudržavni aviacioni komitet (MAK) prezentovao je film o konačnim rezultatima rada tehničke komisije MAK u vezi s istraživanjem uzroka nesreće poljskog aviona TU-154M kod Smolenska 10. aprila 2010. godine...Istragu su 6 meseci...