Izvor: Glas javnosti, 29.Apr.2013, 11:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ovacije za pijanistkinju Mariju Pireš

BEOGRAD - Legendarna portugalska pijanistkinja Marija Žoao Pireš (69) nastupila je u nedleju uveče prvi put u Srbiji, na koncertu u Kolarčevoj zadužbini sa Bazelskim kamernim orkestrom i dirigentom Trevorom Pinokom.

Kao i na svim koncertima iz ciklusa Velikani muzičke scene, i na poslednjem u prolećnom delu sezone Velika dvorana bila je ispunjena ljubiteljima klasične muzike, koji na ove koncerte dolaze sa poverenjem već 15 godina, sigurni da će svaki biti susret sa muzičkim >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << velikanima.

Ovaj koncert je bio poseban ne samo što je Pireš prvi put svirala, već i što je ovo njena oproštajna turneja jer više neće koncertno nastupati.

Redovnoj publici ciklusa Velikani muzičke scene Kolarčeve zadužbine su se pridružili brojni pijanisti što je u srpskom muzičkom životu retkost. Pored profesora i uglednih pijanista svih generacija, posebno je bilo dirljivo što je u publici sedeo naš najstariji pijanista Andreja Preger koji je ušao u 102.godinu.

Koncert je počeo je idilom "Zigfrid" Riharda Vagnera (1813-1883) koju je Bazelski kamerni orkestar uvrstio u svoj program povodom 200.godišnjice rođenja nemačkog kompozitora.

Jedan od danas najpopularnijih kamernih orkestara Evrope, koji su 1984.godine osnovali studenti diplomci na različitim konzervatorijima u Švajcarskoj i poznati britanski dirigent Pinok veoma lepo, u skladnom i prefinjenom muzičkom dijalogu izveli su Vagnerovu idilu "Zigfrid".

Potom je na scenu sa orkestrom stupila Pireš i sa Bazelskim kamernim orkestrom i dirigentom Pinokom sigurno, kristalno jasno izvela Klavirski koncert br.2 Frederika Šopena, prelepu i tehnički zahtevnu muziku u kojoj nema improvizacije, sve se vidi kao u čistom potoku.

Upravo je tako i svirala, zaneseno, prefinjeno i blago ali ne i patetično, svirala je svog Šopena drugačije od svih pijanista, jedinstveno, nesebično, neponovljivo jer je ovaj koncert njen zaštitni znak.

Pireš je vrlo rano stupila na muzičku scenu, prvi javni nastup imala je 1951. godine u rodnom Lisabonu sa sedam godina. Godinu dana kasnije je dobila najvišu nagradu za mlade muzičare Portugala.

Studirala je na Lisabonskom konzervatorijumu, na Muzičkoj akademiji u Minhenu i u Hanoveru kod Karla Engela.Njena karijera krenula je uzlaznim tokom nakon izuzetno zapažene pobede na međunarodnom takmičenju u Briselu 1970.godine.

Ova sjajna pijanistkinja nastupala je sa najznačajnijim orkestrima kao što su Berlinska, Londonska i Bečka filharmonija, Bostonski simfonijski orkestar, Kraljevski Koncertgebau Orkestar, Pariski orkestar a kao posvećeni kamerni muzičar, učestvovala je na svim velikim međunarodnim festivalima.

Snimila je brojne kompakt diskove a Magazin Gramofon je izabrao njen snimak Šopenovih Nokturna za najbolju ikad objavljenu verziju.

Beogradska publika ovacijama je ispratila prvi susret sa ovom vrhunskom umetnicom, puna sala dugotrajnim aplauzom iskazivala je oduševljenje njenim izvođenjem Šopnovog Drugog koncerta. Poseban dar publici je dala svirajući na bis veoma retko izvođenu kompoziciju Domenika Skartlatija.

U drugom delu koncerta Bazelski orkestar i širom sveta poznati čembalista i dirigent Pinok izveli su poznatu Jupiter simfoniju Volfganga Amadeusa Mocarta.

Pinok je glavni gostujući dirigent Mocarteum orkestra iz Salcburga, profesor na Kraljevskoj muzičkoj akademiji u Londonu i na Mocarteumu u Salcburgu.

Nastavak na Glas javnosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.