Izvor: Nezavisne Novine, 04.Dec.2016, 17:58 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Njemačka počinje naplaćivati autoceste: Koliko će koštati najjeftinija vinjeta?
BERLIN - Njemačka je od Evropske komisije dobila dozvolu za uvođenje putarine. To je opraštanje od besplatnog korišćenja više od 12.000 kilometara njemačkih auto-puteva.
Ali, sa uvođenjem te mjere će biti još dosta problema.
Evropska komisija je poslije dužeg natezanja dala „zeleno svjetlo“ za uvođenje putarine u Njemačkoj.
Godišnja vinjeta za vozače motornih vozila trebalo bi da košta do 130 evra. Taj trošak će vozačima biti nadoknađen >> Pročitaj celu vest na sajtu Nezavisne Novine << preko poreza na motorna vozila.
Vlasnici automobila koji posebno malo zagađuju životnu sredinu (klasa „euro 6“) će čak biti nagrađeni u toj računici.
Evropska unija je do sada smatrala da su vozači iz inostranstva diskriminisani zbog toga što nadoknada troškova važi samo za njemačke građane. Sada je i za strane uvedeno rasterećenje – najjeftinija vinjeta za deset dana će koštati 2,5 evra umjesto ranije predviđenih 5 evra, postojaće pet vrsta vinjeta a najskuplja će koštati 20 evra.
No, iako Evropska komisija više nema primjedbi, Austrija je najavila tužbu Evropskom sudu pravde zbog diskriminacije svojih vozača u Njemačkoj, a Holandija i Belgija će to možda učiniti – i to zajednički.
Evo kako sve to komentarišu njemački dnevni listovi:
Fraje prese (Kemnic): „Više jeftinijih vinjeta, ali veća kompenzacija za vozače automobila koji zadovoljavaju normu E6 – to sve izgleda kao drska igra koja ne vodi ničemu. Kada će, kako će, i da li će uopšte, putarina biti uvedena, ostaje nedorečeno. Ministar finansija Volfgang Šojble (CDU) upozorava da putarina ne smije dovesti do smanjenja prihoda od poreza. Tu će sigurno doći do spora, jer stranke u Berlinu se već zagrijavaju za predizbornu kampanju sljedeće godine.“
Emder cajtung (Emden): „Putarina stiže. Postignut je potpuno truo kompromis: ranije procjenjena zarada od 500 miliona evra godišnje neće moći da se ostvari, jer prihodi će ispasti mnogo skromniji. No zato će postojati ogroman upravni aparat – putarina se ispostavila kao kompletna ekonomska besmislica. Osim toga, njemačkim vozačima je obećano da neće biti više finansijski opterećeni nego ranije. Ali, sada se govori samo o rasterećenju za vozače ekološki najčistijih vozila za normom E6 – međutim, nju trenutno zadovoljava samo mali broj najnovijih modela. Oni koji ne mogu sebi da priušte takav luksuz, ispadaju glupi.“
(NN/dojčevele)
Nastavak na Nezavisne Novine...