
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 23.Maj.2024, 10:37
Najveći izazovi kompanija: Privlačenje kandidata, zadržavanje i motivacija zaposlenih
Najveći izazovi za kompanije svih veličina ove godine su i dalje privlačenje kandidata i zadržavanje zaposlenih, a ovaj trend je naročito izražen kod kompanija sa više od 300 zaposlenih, govore rezultati istraživanja Puls Srpske zajednice ljudskih resursa (HR).
Istraživanje je obuhvatilo različite industrije kao što su proizvodnja, auto-industrija, prodaja, industrija robe široke potrošnje (FMCG), bankarstvo i osiguranje, a sproveo ga je Infostud tokom februara 2024. >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << godine kako bi saznali sa kojim se izazovima susreću kompanije u Srbiji i kako na njih odgovaraju.
Kako je saopšteno iz Infostuda, fokus istraživanja bio je na ključnim izazovima privlačenja kandidata i zadržavanja zaposlenih, a takođe pruža informacije o najvećim izazovima sa kojima se kompanije van IT industrije suočavaju, kao i o strategijama privlačenja, zadržavanja i motivisanja zaposlenih.
Osim najvećeg izazova privlačenje kandidata i zadržavanje zaposlenih, u porastu su izazovi sa motivacijom zaposlenih i organizacionim pitanjima, dok je kod kompanija koje imaju do 50 zaposlenih više u fokusu praćenje trendova i benefita.
"Ako posmatramo pojedinačne industrije, najviše izazova sa zadržavanjem zaposlenih imaju firme iz oblasti logistike i prevoza robe i putnika - čak 71 odsto, dok sa privlačenjem kandidata najviše problema imaju kompanije iz oblasti FMCG (58 odsto) i proizvodnja (55 odsto). U auto-industriji imamo natprosečne vrednosti za organizacione izazove i izazove sa praćenjem trendova i benefita", navodi se u saopštenju.
Kada je reč o radnom okruženju, istraživanje je pokazalo da postoji razlika u pristupu u radu van radnog mesta (rad na daljinu) i radu iz kancelarije.
Opšti podaci govore da je rad iz firme obavezan za sve zaposlene u 46 odsto kompanija.
Ispitanici iz kompanija van IT industrije su još jednom potvrdili da je zbog prirode posla rad od kuće daleko manje zastupljen - 47 odsto je navelo da je dolazak na radno mesto obavezan, a generalno je uočljivo da nema velikih oscilacija u odnosu na prošlogodišnje istraživanje.
"Ako uzmemo u obzir veličinu organizacije, obavezan rad iz kompanije je više zastupljen u manjim i srednjim, dok velike firme pokazuju nešto veću fleksibilnost kada je u pitanju način rada", navode iz Infostuda.
Kada se ovi trendovi posmatraju kroz određene industrije, vidimo da industrije marketinga, medija i komunikacija, kao i deo koji pripada bankarstvu, finansijama i reviziji, imaju znatno fleksibilnije oblike rada, dok najveći broj ispitanika koji su naveli da je obavezan rad za sve iz kompanije očekivano dolazi iz logistike, prevoza robe i putnika (67 odsto), proizvodnje (59 odsto) i trgovine/prodaje (56 odsto).
Nedostatak povratne informacije je tema na koju se kandidati godinama najviše žale, pa tako u opštem segmentu, 51 odsto ispitanika je odgovorilo da pruža povratnu informaciju uvek i svima.
Preostali koji su rekli da se ne javljaju svima ili da se ne javljaju uopšte, kao razlog za to su još jednom navodili nedostatak vremena i neadekvatne prijave.
Zbog ekspanzije upotrebe veštačke inteligencije, ove godine smo proveravali koliko i u koje svrhe kompanije koriste neke od dostupnih AI alata u aktivnostima vezanim za zapošljavanje. Interesantno je da samo sedam odsto njih koristi ove alate, najviše za potrebe strukturiranja intervjua i testova u odnosu na traženu poziciju, kreiranja oglasa, zakazivanja intervjua, pretrage baza, brainstorminga, kreiranja upitnika i kreiranja opisa poslova", navodi se u saopštenju.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...