Izvor: Blic, 30.Jun.2009, 12:55   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Limuzine koje najviše vole i u kojima se voze direktori

Snaga motora i performanse su jedna od najvažnijih stavki za koje se kupci interesuju prilikom kupovine novog automobila. To se naročito odnosi na ljubitelje žustrije vožnje kojima više konjskih snaga znači i veće uživanje u vožnji.



Veliki agregati, sa zapreminama od dve, tri pa i više hiljada kubika, su svojevremeno bili specifični za američke automobile, jer tamošnji vozači nikada nisu morali da brinu o ceni goriva. Tek kasnije su velikolitražni agregati >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << postali hit i među evropskim kupcima.

Pored toga što su automobili sa pogonskim jedinicama veće zapremine skuplji od slabijih varijanti, veliki i snažni motori imaju i dosta veće troškove održavanja. To se prvenstveno odnosi na potrošnju goriva, koja je daleko veća nego kod manjih motora. Takođe, troškovi registracije ovakvih automobila su veći, naročito sada kada su povećane takse na posedovanje vozila koje ima više od 2.000 kubika.

Ipak, pravim ljubiteljima brzine i snage ni ovo nije dovoljno da razmisle o kupovini slabijeg i jeftinijeg modela.

Ovakvi motori se uglavnom ugrađuju u velike limuzine i terenska vozila, mada se mogu naći i pod haubama specijalnih, sportskih izvedbi manjih modela.

„Reno laguna"

Treća generacija „lagune” je logičan naslednik prethodne generacije, pa izgledom podseća na staru „lagunu”, ali sa veoma zategnutim borama. Dopadljiv spoljašnji izgled se prenosi i na kabinu, koja je dosta jednostavna, lepo oblikovana i prostrana, pa se ovaj model svrstava i u kategoriju porodičnih limuzina, ali i u prave limuzine namenjene menadžerima. Sedam agregata (tri benzinska i četiri komon-rejl dizelaša) osiguravaju kupcima „lagune” veoma širok izbor pogonskih jedinica. Najslabiji motor ima zapreminu od 1.600 kubika i snagu od 110 konja, dok najsnažniji dizelaš ima dva litra i 175 konjskih snaga, što ga čini najjačim agregatom koji se ugrađuje u „lagunu” treće generacije. Francuski automobili se nikada nisu isticali niskom cenom, ali se ovaj model i tu pokazao veoma dobro, pošto najjeftinija verzija košta 21.747 evra.

„Opel insignija"

Nemačka limuzina, koja se nedavno pojavila i na našem tržištu, potpuno je opravdala titulu evropskog automobila 2009. godine jer je, već prvih meseci prodaje, ustoličila na prvom mestu po prodaji u D segmentu. Model dugačak 4,83 metra je u „Opelovu” gamu uveo dosta novina, naročito u pogledu dizajna koji je moderniji nego ikada. Ispod haube ovog modela se može naći dosta širok spektar pogonskih jedinica, od kojih je najslabija verzija sa 1,6 litara i 115 konja (180 u turbo izdanju). Najjača verzija je V6 motor od 2,8 litara koji raspolaže sa čitavih 260 konja. Ipak, za naše tržište su verovatno najzanimljiviji dizelaši od dva litra koji razvijaju 110, 130, 160 i 190 konjskih snaga. Pored odličnih performansi, „insignija” raspolaže i velikom kabinom, kao i prtljažnikom zapremine 520 litara. Ono što je još jedan od aduta ovog modela je i cena, pošto najjeftinija varijanta nemačke limuzine košta 19.080 evra.

„Audi A6"

Model čuvene automobilske kompanije sa brojem šest u imenu je veoma popularan među ovdašnjim kupcima, pa već godinama zauzima vrh liste po broju prodatih modela u klasi kojoj pripada. Tome možda doprinosi i činjenica da se skoro svi srpski ministri voze u „šesticama”. Uostalom, i cena od najmanje 38.000 evra ovaj model i čini preporučljivim jedino ministrima i onima koji imaju slična primanja. Mada postoji i jedna slabiji sa 2.000 kubika i 136 konjskih snaga, kod nas je verovatno najčešći model onaj sa trolitarskim dizelašem, koji razvija 240 konja. Ovaj agregat ima maksimalnu brzinu od preko 200 kilometara na sat i ubrzanje do stotke od 10,3 sekunde koji su ukombinovani sa veoma malom potrošnjom od oko 5,5 litara na 100 kilometara. Gama benzinaca počinje sa 2.0 TFSI agregatom sa 170 konja, dok najsnažnija verzija ima 4,2 litra zapremine i razvija 350 konjskih snaga.

„Tojota avensis"

Japanska limuzina čija je poslednja generacija pre nekoliko meseci počela prodaju u Srbiji, i do sada je bila jedan od omiljenih modela u D segmentu. Novi trendovi u dizajnu automobila su se odrazili i na „Tojotu”, pa novi „avensis” ima više oštrih linija koje doprinose agresivnom i modernom izgledu ove limuzine. Kabina nije luksuzna kao ona kod „brata”, „leksusa IS”, ali se to i ne očekuje, s obzirom da je početna cena „avensisa” 20.800 evra. Ovaj model je i ranije bio porodični automobil sa delimično poslovnim odelom, a od toga se ni sada ne odustaje. Gama motora počinje benzincem od 1,6 litara koji razvija 132 konjske snage. Snažniji agregati pogonjeni bezolovnim benzinom su onbaj od 1.800 kubika, sa 147 konja, i dvolitraš koji na drum isporučuje 152 konjske snage. D-4D je oznaka za „Tojotine” dizelaše, a u „avensis” se ugrađuju 2.0 i 2.2 sa 126, odnosno 150 konja.

„Mercedes E klase"

Ovaj model je rodonačelnik segmenta premijum limuzina, poznatih i kao direktorske limuzine. Prva generacija se pojavila davne 1947. godine, ali je sredinom devedesetih E klasa postala prepoznatljiva po udvojenim prednjim farovima. Poslednja generacija, koja upravo počinje svoj pohod na srpsko tržište, donosi i revolucionarno rešenje u vidu četvrtastih prednjih farova, umesto dosadašnjih okruglih. Shodno veličini automobila motori su snažni, a ima ih čak 12. Najslabiji je dizelaš od 2.143 kubika sa 136, 170 ili čak 2204 konjske snage. Jači dizelaš ima tri litra zapremine i razvija 211 i 231 konjsku snagu. Najslabiji benzinac ima svega 1,8 litara iz kojih izvlači čak 204 konja. Nove tehnologije koje su nemački inženjeri primenili garantuju i nižu potrošnju, pa ovaj benzinac na 100 kilometara troši oko sedam litara goriva. Najjeftinija verzija nove E klase kod nas košta 42.490 evra.

„Sitroen C5"

Ljubitelji francuskih limuzina sada imaju dosta izbora jer gotovo svi proizvođači iz ove zemlje u svojoj gami imaju ovakve modele. Novi „sitroen C5” je jedan od najsvežijih „francuza” na tržištu. Druga generacija ovog modela je donela mnogo novina, a ponajviše se ističe potpuno novi izgled koji podseća na nekadašnju praksu „Sitroena” da izgledom svojih modela postavlja nove standarde u dizajniranju automobila. Najslabiji agregat koji se ugrađuje u C5 je dizelaš od 1,6 litara i 110 konja, dok jači imaju zapreminu od dva, 2,2 i 2,7 litara i razvijaju 138, 173 i 208 konjskih snaga. Ljubitelji benzinaca mogu da biraju između 1.8, 2.0 ili 3.0 agregata koji raspolažu sa 127, 143 ili 211 konja. Limuzina dugačka skoro 4,8 metara košta nešto više od 20.000 evra, ima prtljažnik od 467 litara, a karakteriše se i dosta ekonomičnim agregatima (najslabiji dizelaš troši 5,5 litara na 100 kilometara).

„Leksus IS"

Luksuzni brend trenutno najprodavanijeg svetskog proizvođača, „Tojote”, u Srbiju je zvanično stigao tek prošle godine. Modeli ove marke se ističu veoma luksuznim enterijerima, ali su poznati i po odličnim motorima i hibridnoj tehnologiji. Najmanja limuzina „Leksusa”, koja nosi oznaku IS, može se kupiti sa jednim benzinskim i jednim dizel agregatom. Benzinac od 2,5 litara razvija preko 200 konjskih snaga i ima maksimalnu brzinu od 230 kilometara na sat. Ovakve performanse moraju da se plate nešto većom potrošnjom, koja iznosi preko 10 litara. Nešto štedljivija je dizel verzija sa 2,2 litra i 175 konja koja troši oko 6,5 litara na 100 kilometara i ima postiže maksimalnih 220 kilometara na sat. Oba motora dolaze u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem. Najslabija verzija „leksusa IS” košta 28.900 evra.

„Volvo S60"

Švedska fabrika je oduvek bila poznata po limuzinama specifičnog, pomalo četvrtastog izgleda i ogromne bezbednosti. Poslednje generacije „Volvoovih” modela su nešto modernijeg dizajna, čime su postale privlačnije, ali i dalje važe za najbezbednije automobile na svetu. Model S60, koji u gami zauzima mesto između S40 i S80, pruža jedinstven spoj prostranosti dovoljne za duga putovanja i okretnosti odlične za gradske sredine, a početna cena od oko 28.000 evra je jedna od najnižih u klasi. Dužina od preko 4,6 metara garantuju da S60 neće izneveriti kupce kojima je potreban porodični automobil, a tome u prilog govori i prtljažnik od 425 litara. Poslovni korisnici koji traže vozilo iz direktorske klase će biti oduševljeni luksuzom kabine, a svima će se svideti odlični dizelaš od 2,4 litra koji razvija 126, 163 ili 185 konja (najsnažnija, D5 verzija).

„Pežo 407"

Francuska limuzina dugačka nešto manje od 4,7 metara nije najveća u „Pežoovoj” ponudi (veći je 607), ali je daleko češća na našim putevima. Tako će verovatno biti i u budućnosti, s obzirom da najjeftiniji 407 na popustu košta samo 18.690 evra. Prepoznatljiv dizajn, koji je pre nekoliko godina nagovestio izgled budućih modela francuske fabrike, je jedno od najjačih oružja ovog modela u borbi za kupce. Klasično limuzinska karoserija, zahvaljujući specifičnim farovima i nešto manjem klirensu ima gotovo sportski izgled, iako u kabini ima mesta za četiri odrasla putnika. Izbor agregata u modelu 407 je dosta veliki, a startuje sa benzincem od 1.800 kubika i 125 konja. Nešto jači je dvolitraš koji razvija 141 konjsku snagu, dok onaj od 2,2 litra raspolaže sa čitava 163 konja ispod haube. Dizelaši su zapremine dva i 2,2 litra, sa 136 i 170 konja, dok je najjači u ponudi komon-rejl dizelaš od 2.700 kubika i 204 konjske snage.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.