Kritičko i istraživačko razmišljanje u školi Čegar od najmlađih razreda

Izvor: Megafon.co, 29.Maj.2024, 21:00

Kritičko i istraživačko razmišljanje u školi Čegar od najmlađih razreda

Učenici niške Osnovne škole Čegar od najmlađih razreda u mogućnosti su da spajanjem prakse sa teorijom dođu do novih saznanja na zanimljiv način.

“To je zapravo učestvovanje u projektu koji se zove STEM školska oznaka i to je nešto čime se ponosimo. Imamo njihovu licencu i jedna smo od retkih škola koja učestvuje u tom programu. To podrazumeva >> Pročitaj celu vest na sajtu Megafon.co << podržavanje određenog drugačijeg modela nastave koji u sebi sadrži i kritičku nastavu, istraživačku, projektnu, ali i individualizaciju”, objašnjava Marija Novaković, zamenica direktora OŠ Čegar.
Foto – Marija Novaković, zamenica direktora OŠ Čegar Sama skraćenica STEM podrazumeva četiri oblasti, dodaje Marija. To su nauka, matematika, inženjering i tehnologija.
“Cilj svega toga je zapravo da oni nauče da praktično primene sve naučeno u školi. Da lakše prepoznaju buduće zanimanje. Da se lakše snađu i pronađu u tome. I da timski sarađuju, što je vrlo bitno”.
Evropska oznaka kvaliteta za Čegar Škola Čegar je preko evropske mreže eTwinning učestvovala međunarodnim projektima. Dobili su su nacionalnu, ali i evropsku oznaku kvaliteta.
“Tu se govori o jednom međunarodnom onlajn projektu u kome učestvuje veliki broj država. I naši đaci su u mogućnosti da primenom informatičkog znanja, znanja iz stranih jezika, rade saradnički na rešavanju problema o ekologiji”, objašnjava Marija Novaković.
Ona je istakla i Čitalački maraton koji je iznedrio pisca koji je sada sedmi razred, a već ima roman iza sebe.
Foto – Osnovna škola Čegar “Evo recimo, primer Uskršnjeg bazara gde učenici mlađih razreda, pričamo o učiteljima, imaju tradiciju već u našoj školi da kroz kulinarske zanate, kroz marketing, sami učestvuju u osmišljavanju, pravljenju štandova. Sami kuvaju i spremaju hranu koju prodaju na Uskršnjem bazaru”, objašnjava Marija i dodaje da sva sakupljena sredstva đaci iskoriste za odlazak na izlet.
To je, zaključuje, odličan način da učenici prepoznaju svoje afinitete. Da shvate kvalitete nekih od zanimanja i da to iskoriste na inovativan način.
Foto – Osnovna škola Čegar *Ovaj prilog deo je projekta “Praksa u školama – korak ka profesionalnom razvoju”. Projekat je podržan od strane GO Pantelej u okviru Konkursa za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja u 2023. godini.

Nastavak na Megafon.co...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Megafon.co. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Megafon.co. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.