Izvor: Blic, 06.Maj.2014, 15:09 (ažurirano 02.Apr.2020.)
JAT otišao u istoriju sa 8,4 milijadi dinara gubitka
Prethodni nacionalni avioprevoznik Srbije - JAT, otišao je u istoriju sa ukupnim gubitkom od 8,4 milijardi dinara, u kome operativni gubitak čini 5,2 milijarde dinara.
Finansijski rezultati Jat ervejza (sada Er Srbije) danas su objavljeni u skladu sa obavezom izveštavanja privrednih društava u Srbiji.
To je poslednji finansijski izveštaj Jata, a ujedno prvi put u istoriji srpske aviokompnaije da su >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << finansijski izveštaji sastavljeni na osnovu Međunarodnih standarda finansijskog izveštavanja (MSFI) i podneti nezavisnoj revizorskoj kući KPMG na reviziju, navodi se u saopštenju Er Srbije.
Ukupan gubitak od 8,4 milijarde dinara (73 miliona evra) uključuje operativni gubitak od 5,2 milijarde dinara (45 miliona evra) a, u skladu sa MSFI, saldo od 3,2 milijarde dinara obuhvata korekcije stanja konta bivšeg Jata koje nalaže revizija, kao što su ispravke grešaka preostalih iz prethodnih perioda, pogrešnih usklađivanja i negativnih revizorskih primedbi.
- Er Srbija je danas međunarodna aviokompanija koja posluje u globalnim razmerama sa partnerima koji spadaju u red vodećih svetskih finansijskih i poslovnih organizacija. Zato je bilo neophodno da svoje poslovanje uskladimo sa najvišim međunarodnim standardima - objasnio je generalni direktor Er Srbije Dane Kondić.
Sastavljanjem finansijskih izveštaja u skladu sa zahtevima MSFI, stvoreni su obavezni okviri za jačanje komercijalnih osnova srpske aviokompanije i njen dalji razvoj, rkeao je Kondić i dodao da su uvođenjem pouzdanih procedura izveštavanja i njihove kontrole, obezbeđeni mehanizmi strogog praćenja poslovanja unutar organizacije.
- U skladu sa medhunarodnim standardima, ustrojili smo čist bilans stanja. Gubitak od 73 miliona evra odnosi se na dugogodišnje loše poslovanje Jat ervejza. Sada se okrećemo budućnosti i zahvaljujući partnerstvu sa Etihad ervejzom i jakoj podršci Vlade Republike Srbije, Er Srbija sada ima strategiju za oporavak, kao i temelje za stvaranje profitabilne i jake kompanije - rekao je Kondić.
Jat ervejz je zvanično postao Er Srbija početkom 2014. godine, kada je prenos 49 odsto akcijskog udela na Etihad ervejz konačno usvojen i realizovan. Vlasnik preostalih 51 odsto akcijskog kapitala aviokompanije je Vlada Republike Srbije.
- Iako se naša delatnost odvija u nemilosrdnom, konkurentskom tržišnom okruženju već se jasno vide prvi pokazatelji boljeg poslovanja. Na primer, u prvom kvartalu 2014. imamo rast od 66 odsto ukupnog broja putnika u celokupnoj saobraćajnoj mreži Er Srbije u odnosu na prvi kvartal 2013. godine - naveo je generalni direktor Er Srbije.
U istom periodu, prevoz robe porastao je 46 odsto, a Kondić je, kako kaže, potpuno siguran da budućnost nosi pozitivne rezultate, o kojima će, dodaje, redovno obaveštavati srpsku javnost o razvoju i naporima uspostavljanja stabilnog rasta Er Srbije.
- Izgradićemo regionalnog lidera u vazduhoplovstvu koji će istovremeno predstavljati i dugoročnu vrednost za njegove deoničare - izjavio je Kondić.
Najčitanije SADA:
JAT otišao u istoriju sa 73 miliona evra duga
Izvor: Blic, 06.Maj.2014
Prethodni nacionalni avioprevoznik Srbije - JAT, otišao je u istoriju sa ukupnim gubitkom od 8,4 milijardi dinara, u kome operativni gubitak čini 5,2 milijarde dinara...Finansijski rezultati Jat ervejza (sada Er Srbije) danas su objavljeni u skladu sa obavezom izveštavanja privrednih društava u Srbiji...To...