Izvor: Mondo, 22.Apr.2019, 14:41 (ažurirano 02.Apr.2020.)
ISTRAŽIVANJE: Vožnja na struju prljavija od dizela
Autori studije kažu da bi, umesto električnih automobila, trebalo razmišljati o metanu kao gorivu, čijem se sagorevanjem izbacuje za trećinu manje ugljen-dioksida u prirodu.
Foto: Mondo/Stefan Stojanović
Iako se reklamira kao vožnja bez ikakve emisije izduvnih gasova, električni automobili ipak zagađuju sredinu – najpre tokom procesa proizvodnje, a zatim i tokom punjenja baterija strujom koja se i dalje u većini slučajeva proizvodi sagorevanjem uglja. >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo <<
Već smo pisali o američkom istraživanju, u kojoj je pokazano da mali gradski benzinac manje zagađuje životnu sredinu od Teslinog model S, kao i o studiji koja je dokazala da su električna vozila u Kini dovela do povećanja zagađenja. U oba slučaju, glavni krivac je neekološka proizvodnja struje.
Sada je i jedno nemačko istraživanje dovelo u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, u stvari, gori za okolinu od dizel vozila, piše portal Seebiz.eu.
Kristof Buhal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj s kolegama Hans-Diterom Karlom i Hans-Vernerom Sinom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.
Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih da se proizvede električna energija u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Hina.
Mnogo energije se koristi za obnavljanje i procesiranje litijuma, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Tako samo baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljen-dioksida, navodi se u studiji.
Ako ovom podatku, doda životni vek baterije od 10 godina i kapacitet da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo da Model 3 izbacuje 73 do 98 grama ugljen-dioksida na kilometar, prema autorima.
Kada se u obzir uzme i emisija CO2 iz elektične mreže Teslin model emituje između 156 i 181 gram CO2 na kilometar, dok benzinski Mercedes E 300 (245 KS) izbaciju 181 g/km, a E 200 d (150 KS) samo 118 g CO2/km.
Autori studije kažu da bi, umesto električnih automobila, trebalo razmišljati o metanu kao gorivu, čijem se sagorevanjem izbacuje za trećinu manje ugljen-dioksida u prirodu.
ANALIZA: Vožnja na metan – ugradnja, cene, isplativost