Firme u svetu sve više rast temelje na domaćem tržištu

Izvor: Blic, 08.Maj.2014, 15:32   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Firme u svetu sve više rast temelje na domaćem tržištu

Preduzeća u svetu sve više insistiraju na rastu u okviru domaćeg tržišta umesto širenja na strana, ali balkanski region odstupa od tog novog trenda, pa tako 34 odsto kompanija ostvaruje rast u inostranstvu a samo 16 odsto u zemlji.

Kako pokazuje globalno istraživanje kompanije Regus, od ukupnog broja kompanija koje su bile obuhvaćene istraživanjem 250 odsto je više onih koje insistiraju na rastu unutar domaćeg tržišta u odnosu na one koji nastoje da ostvare rast u inostranstvu.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << />
Prema mišljenju ispitanika, najeće prepreke za međunarodni razvoj su zapošljavanje vrhunskog osoblja (87 odsto), slabo poznavanje lokalnih običaja i propisa i manjak kontakata (67 odsto), uspostavljanje logističke i distributivne mreže (66 odsto), manjak informacija o tržištu (61 odsto) i uspostavljanje IT infrastrukture i ostalih usluga (55 odsto).

Fokus na rast na domaćem tlu još je naglašeniji na novim tržištima, kod kojih tri puta više kompanija insistira na domaćem rastu u odnosu na one koje rade na rastu u inostranstvu.

Ovo je dokaz da rezultate oporavka ekonomske klime oseća sve više ljudi u zemljama u razvoju, pošto poverenje potrošača raste a oslanjanje na proizvode iz uvoza se smanjuje.

Komentarišući istraživanje, portparol kompanije Regus, Katerina Manou navodi da je u poslednje dve godine došlo do značajnog oporavka, tako da firme sada ostvaruju veći rast na domaćem tržištu nego u inostranstvu.

"Ova promena nas podseća na to koliko je važno za preduzeća da ostanu fleksibilna i prilagodljivog obima kako bi mogla brzo da reaguju na kretanja na tržištu, ali ukazuje na znatan porast kupovne snage potrošača na tržištima u razvoju", dodala je ona.

Prema njenom mišljenju, bilo da je reč o širenju na nova tržišta u zemlji ili u inostranstvu, nekoliko faktora je od ključne važnosti.

"Preduzećima je potreban pristup pouzdanim i svežim informacijama o tržištu, mogućnost sklapanja kontakata i lak pristup velikom broju opcija kada je potrebno izabrati najbolju lokaciju za novu ispostavu". Dodaje da su pored toga potrebni fleksibilni radni prostori koji omogućavaju brzo reagovanje na situaciju na tržištu i oslobadjaju kapital tako da se može investirati u dalji razvoj.

Preduzećima je neophodna mogućnost brzog širenja, ali i povlačenja, u slučaju da se bolja prilika za rast ukaže na nekom drugom mestu, zaključila je Manou.

Ovo istraživanje obradilo je mišljenja više od 20.000 viših rukovodilaca i vlasnika preduzeća u 95 zemalja.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.