Etiopija: Piloti Boinga 737 nisu mogli da spreče poniranje aviona

Izvor: B92, 04.Apr.2019, 13:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Etiopija: Piloti Boinga 737 nisu mogli da spreče poniranje aviona

Piloti su nekoliko puta ponovili preporučene procedure kako bi izbegli pad aviona, pokazuje preliminarni izveštaj.

Preliminarni izveštaj o padu aviona Etiopijan erlajns prošlog meseca pokazao je da je letelica ponirala nekoliko puta pre udesa.

Takođe se navodi da su piloti navodno poštovali Boingove procedure pre pada aviona,

Uprkos njihovim naporima, "nisu mogli da kontrolišu letelicu", kazao je ministar saobraćaja Etiopije Dagmavit Moges.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 <<
Nesreća u kojoj je poginulo 157 osoba desila se 10. marta pošto je avion poleteo sa aerodroma u Adis Abebi.

To je bio drugi pad aviona Boing 737 Maks u poslednjih pet meseci.

U oktobru prošle godine pao je avion indonežanske kompanije Lajon er i tada je poginulo svih 189 putnika.

"Posada je nekoliko puta sprovela sve procedure koje nalaže proizvođač aviona, ali nisu mogli da uspostave kontrolu nad letelicom", objasnio je Dagmavit na konferenciji za novinare u Adis Abebi.

Izvršni direktor etiopskog avio prevoznika Tevolde Gebremarijam je u saopštenju istakao da je ponosan na pilote i visok nivo profesionalizma koji su pokazali.

"Nažalost, nisu uspeli da spreče poniranje aviona", dodaje se u saopštenju.

Svi Boingovi avioni tog tipa su prizemljeni odmah posle nesreće u Etiopiji. Procenjuje se da je u upotrebi oko 300 ovakvih letelica.

Istražitelji su se najveću pažnju posvetili proveri kompjuterskog programa MCAS napravljen da pomogne pilotima da drže kontrolu nad avionima ovog tipa.

Program reguje kada senzori u kljunu aviona pokažu da se letelica penje pod prevelikim uglom, što može da dovede do gubitka kontrole.

Istraga o padu indonežanskog aviona pokazala je da se sistem pokvario i doveo do toga da se nos aviona pomerao više od 20 puta pre pada u more.

Preliminarni izveštaj pokazao je da je pokvareni senzor pogrešno aktivirao program MCASi to bez znanja pilota.

Kompanija Boing je posle toga počela da radi na poboljšanju programa.

Da je program mogao da se isključi, piloti bi mogli da preuzmu kontrolu nad letelicom.

Poslednji komentari etiopskih zvaničnika, međutim, pokazuju da piloti nisu mogli da vrate kontrolu nad avionom.

U preliminarnom izveštaju se ne navode ostali detalji pada.

Ali se navodi da bi Boing morao da potvrdi da je rešio problem pre nego što avioni dobiju dozvolu da polete.

Boing je izdao uputstvo za pilote kako da koriste MCAS program.

Kompanija planira da instalira novi dodatni sistem za upozorenje, što je ranije bila samo dodatna opcija.

Traži se i od pilota da ponovo provere poznavanje programa.

Boing navodi i da ovi potezi kompanije ne znale da je MCASuzrok padova aviona.

Izvor: BBC News na srpskom

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Etiopija: Piloti Boinga 737 nisu mogli da spreče poniranje aviona

Izvor: Radio 021, 04.Apr.2019

Piloti su nekoliko puta ponovili preporučene procedure kako bi izbegli pad aviona, pokazuje preliminarni izveštaj...Getty ImagesAmerički istražitelji pored olupine aviona Etipijan erlajns..Preliminarni izveštaj o padu aviona Etiopijan erlajns prošlog meseca pokazao je da je letelica ponirala nekoliko...

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.