Čovek koji brendira Beograd

Izvor: Blic, 31.Avg.2009, 11:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Čovek koji brendira Beograd

Čovek od ideje, grafički dizajner, promoter Beograda u svetu umetnosti, kreator čuvenih džinovskih slova u Knez Mihailovoj ulici na manifestaciji „Dani Beograda 2007" i umetnik koji je godinu dana kasnije Beograd na mapi povezao sa svetom, Slaviša Savić, poznatiji kao Ideamen, govori za „Blic" o svojim novim idejama koje će predstaviti na izložbi „Beograd grad ideja".



- Već dugo se bavim brendiranjem Beograda. U poslednjih petnaest godina uradio >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << sam više projekata koji su se ticali upravo našeg glavnog grada. Na izložbi „Beograd, grad ideja" biće delimično predstavljena retrospektiva mojih ranijih radova, anegdote i događaji sa, recimo, rada na projektu „Beograd je svet". Biće izloženo ono što ljudi nisu imali prilike nigde da vide ni da čuju, a takođe će videti i nove ideje o tome kako bi Beograd mogao da izgleda u budućnosti. Predstaviću različite ideje o projektima koji bi pojedine delove grada mogli da učine lepšim i interesantnijim za posetioce. Projekti koji predstavljaju moje viđenje Beograda u budućnosti biće premijerno prikazani. To će biti multimedijalna izložba u prostoru instalacija, biće i maketa, video snimaka i poklona. U Beogradu nikada ranije nije održana izložba grafičkog dizajna, sa kampanjom konkretnog projekta. Kod nas ne postoji takvo promovisanje dizajnera.

Kako nastaju ideje u kojima Beograd uglavnom igra glavnu ulogu?

- Ideje se javljaju spontano, dok sedim u kolima na semaforu. Tada oko sebe posmatram grad i vidim šta je to novo što bi moglo da se uradi. Ideja se rađa i kad gledam neku praznu površinu, pa zamišljam 3D projekat. Svi moji projekti zapravo idu ka tome da se grad reklamira i da se predstavi turistima. Mislim da turizam i kultura moraju da rade zajedno. Stranci u Beogradu hoće da vide nešto novo, zanimljvo i drugačije. Cilj mi je da idejama privučem što veći broj turista, a da bi došlo do toga neophodno je da ljude koji ne poznaju ovaj deo Evrope zainteresujemo za naš grad. Realizacija nekih od mojih ideja sigurno bi privukla veliki broj radoznalih ljudi iz celog sveta.

U okviru jednog projekta predstaviću ideju koja je zamišljena tako da umetnik vodi turiste kroz grad i pokazuje im one klasične, ali i neke nove destinacije, koje ne postoje u standardnim brošurama.



U Beogradu ima puno manifestacija, ali ne i dobrih ideja...

- Manifestacije kao što je „Dani Beograda" su idealne za brendiranje i reklamu grada. Ima nekih tačaka koje nisu atraktivne za turiste, ali možemo da ih napravimo da budu. Postavio bih galeriju kod „Gardoš kule" u Zemunu, gde bi u prizemlju bili razni eksponati i suveniri, a na spratu postolje, na koje, kada se stane, dolazite do touch screen-a gde se na dodir bilo koje tačke ili znamenitosti u gradu otvara priča.

Kako Beograd inspiriše?

- Zanimljivo je to koliko ovde ima neiskorišćenog prostora i to pruža mogućnost za projekte, a samim tim budi stalno nove ideje. Toliko toga bi moglo da se napravi, jer su velike umetničke instalacije u prostoru potpuno nepoznate. Kada dođem na neku ideju razmišljam na koji način da je predstavim običnom svetu. Volim da radim za obične ljude, oni su moja publika. Ovde sam našao svoje mesto i upakovao sve te ideje odjednom. Interesantno je da sam čak i rođen na Dan Beograda, pa mi je to dodatna inspiracija.

Imate zanimljive ideje za saobraćajnu gužvu?!

- Desilo se jednom dok sam se vozio Autokomandom i čekao na semaforu, da sam razmišljao o tome kako rešiti problem regulisanja saobraćaja na Autokomandi. Kad pogledate one saobraćajce i vozače koji se i dalje utrkuju za prednost vidite haos. Došao sam na ideju da se na sredini raskrsnice postavi velika bela rukavica, koja bi se okretala i usmeravala saobraćaj, dok bi u kabini u blizini, sedeo čovek koji bi kontrolisao mehanizam rukavice. Beograd je inspirativan grad jer nema takvu vrstu umetnosti. Potrebno je pronaći način da se Beograd izdvoji od drugih gradova u regionu. Kada sam radio projekat „Beograd je svet", mapa grada bila je poistovećena sa mapom sveta i turistima je bilo zanimljivo što su u svakom kraju Beograda bili u drugom delu sveta.

Da li ste od nekog imali podršku za rad na ovom projektu?

Kontaktirao sam, pre svih ostalih, sa „gradskim ocima". Međutim, odziv je bio slab. Razgovarao sam i sa predstavnicima nekih firmi i srećan sam kad mi odgovore, pa čak i kad odgovore da ne mogu da pomognu, jer mi se dešavalo da mi se neki uopšte ne jave. Takođe sam želeo da neko od zvaničnika iz grada otvori izložbu i zvao sam gradonačelnika Dragana Đilasa i njegovu zamenicu Radmilu Hrustanović, ali niko se nije odazvao pozivu. Zato će je otvoriti Dragan Sakan, moj direktor i čovek koji podržava moje projekte i ovakvu vrstu umetnosti.

Sponzori ne mare za originalne ideje

Gotovo ceo ovaj projekat sam sam finansirao i voleo bih da neka od ideja zaživi. Međutim odziv sponzora za ovakve stvari je jako slab. Nisam od onih koji mogu da sede skrštenih ruku tako da radim sa podrškom, ali i bez nje. Ipak ideja će živeti i posle mene, tako da je moguće da ukoliko ne uspem ja, možda će neke buduće generacije realizovati moje projekte, kaže naš sagovornik.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.