
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 20.Jan.2021, 15:51
Čelik poskupljuje gradnju
Rodić, međutim, naglašava da će mnogo veći problem biti poskupljenja koja slede kod izgradnje i rekonstrukcija pruga, mostova i u kompanijama koje u najvećoj meri u svom radu koriste čelične konstrukcije.
Cena čelika na svetskim berzama ne prestaje da raste od septembra prošle godine i danas je nabavka tog ključnog materijala za izgradnju skuplja 30 odsto nego pre nekoliko meseci, a građevinari u Srbiji ocenjuju da će povećanje cene čelika za trećinu dovesti do poskupljenja >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << građevinskih objekata i infrastrukture.
"Kada je u pitanju visokogradnja, izgradnja stanova i poslovnih objekata, ovo poskupljenje čelika može dovesti do povećanja troškova investitora za tri do četiri odsto", objašnjava za Biznis.rs Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije, čiji su članovi najveće domaće građevinske kompanije.
"Tu će, svakako, povećanje cena ići u procentu koliko je skuplji čelik, znači 30 odsto", ističe Rodić i dodaje da će verovatno svaki investitor morati da preispita da li je baš sada vreme za gradnju ili je možda pametnije sačekati da cene čelika počnu da padaju.
Tehnički direktor "Srbija-autoputa" Milan Bojović ističe da čelik, kao berzanska roba, značajno utiče na visokogradnju, ali i na niskogradnju.
"Zbog čestih promena cena čelika, mnoge kompanije primenjuju klizne skale, koje ih, ako su napravili dobre kalkulacije, delimično štite od značajnijeg udara poskupljenja. Međutim, jasno je da će ovakvo poskupljenje, u slučajevima već potpisanih ugovora, uticati na smanjenje profita građevinaca", konstatuje Bojović.
Generalni direktor CIP Milutin Ignjatović za Biznis.rs ističe da je jasno da će ovo poskupljenje značajno uticati na konačne cene infrastrukturnih objekata koji su trenutno u izgradnji.
"Cena mosta direktno zavisi od cene čelika. A, recimo da trenutno samo na potezu Preljina - Požega imamo 30-40 mostova. Slično je i na potezu Sremska Rača - Kuzmin. Most preko Save, kod Sremske Rače je dug 1,3 kilometra. Jasno je da tu mora da se plati prava cena. Ministarstvo infrastrukture je trenutno zatečeno, ali realnost je takva, da rešenje mora da se nađe", objašnjava Ignjatović.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...