Budućnost novinskih agencija zavisi od prilagođavanja novim tehnologijama

Izvor: NoviMagazin.rs, 15.Maj.2019, 20:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Budućnost novinskih agencija zavisi od prilagođavanja novim tehnologijama

Budućnost novinskih agencija zavisi od prilagođavanja tehnologijama i nalaženju novih načina da se priđe korisnicima, ocenjeno je danas na panelu "Ekonomska politika novinskih agencija: kako stvoriti prihod u digitalnom tržišnom okruženju" koji je održan povodom 25. godišnjice Novinske agencije Beta.

Direktor IREX Srbija Evan Tracz kazao je da novinske agencije moraju da iskoriste tehnologije kao svoju prednost i da pokušaju da prilagode poslovanje zahtevima tržišta, >> Pročitaj celu vest na sajtu NoviMagazin.rs << kako bi bile uspešnije."Moramo da naučimo da koristimo tehnologije kao našu prednost. Da shvatimo ko su naši korisnici i da nađemo način da im da priđemo. Ima načina da se to postigne, a da se ne naruše principi novinarstva", rekao je Tracz.

On je rekao da, uprkos tome što se menja okruženje, objektivne informacije se i dalje proizvode, i da samo treba pronaći nove načine da se neka vrednost proda i da se priđe ljudima.

Advokat Dragan Milić rekao je da je priča o autroskim pravima u digitalnim medijima problematična zbog prirode sadržaja, jer informacije koje imaju karakter tekućeg izveštavanja podležu suspenziji autorskih prava.

"Novinska agencija, kada proizvede izveštaj, ne može da ima monopol nad tom informacijom kada ona dođe do javnosti. Kada neko prenese informaciju, ona ide dalje i mora ići, jer postoji javnost koja to mora da zna, a novinska agencija se ne može pozvati na zaštitu autorskih prava", rekao je Milić.

On je naveo i da ako novinske agencije ustupe nekome jednostavanu tekuću inforamciju, nisu ovlašćene da zaustave njeno širenje sa ili bez navođenja izvora.

"Ako je sadržaj kreiran na način da izvodite zaključke, analize i povezujete to sa nečim od ranije to podleže autorsko pravnoj zaštiti", rekao je Milić.

Potpredsednica korporativnih poslova Junajted grupe Dragica Pilipović Čefi rekla je da je neophodno da agencije investiraju u tehnologiju, da pronađu nov način širenja vesti, kao i da bi bilo dobro da svakog meseca pitaju korsnike šta im je potrebno.

"Nema odmora i mira, moramo stalno da se menjamo i prilagođavamo ako hoćemo da postignemo uspeh. Potrebni su novi tehnološki obrazovani novinari i nova mesta i prostori gde će ljudi da nas gledaju", rekla je Pilipović.

Nastavak na NoviMagazin.rs...






Povezane vesti

Budućnost novinskih agencija zavisi od prilagodjavanja novim tehnologijama

Izvor: Beta, 15.Maj.2019

Budućnost novinskih agencija zavisi od prilagodjavanja tehnologijama i nalaženju novih načina da se pridje korisnicima, ocenjeno je danas na panelu "Ekonomska politika novinskih agencija: kako stvoriti prihod u digitalnom tržišnom okruženju" koji je održan povodom 25. godišnjice Novinske agencije...

Nastavak na Beta...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NoviMagazin.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NoviMagazin.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.