Brnabićeva o dokazu da smo se rodili, Mici ubici i FT1P

Izvor: B92, 06.Sep.2016, 14:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Brnabićeva o "dokazu da smo se rodili", Mici ubici i FT1P

Beograd -- Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić navodi da je raspisan tender za softver za elektronsku razmenu podataka šest državnih institucija.

Time će se, kako navodi, uštedeti čak pet miliona papira koji su građanima i privredi potrebni da obave poslove.

Softver će podržati punu primenu Zakona o opštem upravnom postupku - što je planirano za 1. jun 2017.

To u praksi znači da će primenom tog zakona građani prestati da >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << budu kuriri institucijama i sami prikupljaju podatke za izdavanje dokumenata, jer institucije te podatke već poseduju.

Takođe, trebalo bi doneti i prestanak paradoksalne prakse da dokazujemo šalterskim službenicima da smo se rodili, ali i konačno obesmišljavanje već kultne šale o šalterskoj službenici Mici ubici i rečenici „Fali ti jedan papir“ (FT1P).

Brnabićeva je, govoreći u Privrednoj komori Srbije na predstavljanju elektronskog sistema za elektronske-usluge te institucije, rekla da je taj softver podrška primene Zakona o opštem upravnom postupku.

"To će omogućiti uspostavljanje razmene podataka elektronski, i to za 80 odsto podataka u službenoj evidenciji. Nadamo se da će početak implementacije ovog sistema biti za šest do osam meseci, kao i da će godišnja ušteda na papirima biti oko pet miliona papira“, rekla je Brnabićeva.

Po okončanju tendera biće potpisan ugovor za softver, a omogućiće razmenu podataka šest institucija - Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, PIO Fonda, Poreske uprave, MUP-a, Nacionalne službe za zapošljavanje i Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

Ministarka kaže da se povećava broj firmi i građana koji koriste elektronske servise državnih institucija.

Kako kaže, oko 400.000 ljudi koristi 635 dostupnih usluga u okviru E-uprave.

Brnabićeva je istakla da će u fokusu Ministarstva biti dalje razvijanje elektronskih servisa za građane i privredu, te da će lično odvajati jedan dan nedeljno koji će u potpunosti biti posvećen smanjivanju birokratije.

"Dogovorila sam se sa svojim timom da čitav jedan dan u nedelji posvetim samo procesima koji ukidaju birokratiju u Srbiji i za privredu i građane. Taj dan ću se baviti samo time kako nam to ide, kako bi povećali efikasnosti javne uprave i u smislu finansija i u smislu vremena“, rekla je ministarka.

Ona se osvrnula i na istraživanje UN koje je pokazalo da se od 2014. Srbija, kada je reč o e-upravi, pomerila za 30 mesta - na 39. mesto od 193 rangirane zemlje sveta.

Govoreći o potrebi da i građani i privreda učestvuju u donošenju odluka o unapređenju tih servisa, Srbija se pomerila sa 81. na 17. mesto.

"I danas smo na 17. mestu od 193 zemlje po participaciji“, istakla je.

Brnabićeva je istakla i da će kako bi bio stvoren bolji ambijent, biti uvedena i usluga e-inspektor, radi bolje koordinacije inspekcijskih službi, a to ministarstvo je, kako je podsetila, zaduženo za primenu Zakona o inspekcijskom nadzoru radi dalje borbe protiv sive ekonomije.

"Da bi poboljšali koordinaciju postavićemo jedinstveni sistem, e-inspektori. Radimo na tome da se objavi tender za taj veliki projekat“, rekla je Brnabićeva i istakla da je tender za softver koji će podupreti primenu Zakona o opštem upravnom postupku već raspisan u petak.

Taj softver će pomoći da šest ključnih institucija međusobno elektronski razmenjuju podatke i smanje birokratiju.

Ministarka je najavila i uvođenje mogućnosti plaćanja platnim karticama na portalu E-uprave.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.