Botovi na društvenim mrežama lažiraju javno mnenje

Izvor: Mondo, 24.Feb.2015, 15:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Botovi na društvenim mrežama lažiraju javno mnenje

Botovanje, kao fenomen na društvenim mrežama u kojem anonimni zastupnici određene politike, ideologije, kompanije, zavaravaju javno mnjenje, zapravo je zloupotreba i nedemokratska tekovina, rečeno je danas na debati u Beogradu.

Foto: Guliver/Getty Images/Thinkstock. Ilustracija.

otovi su armija koja svojim komentarima na društvenim mrežama zavaravaju javno mnjenje, jer im je naređeno da svojim komentarima stvore utisak da je ceo svet opredeljen i da podržava njegovo >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << mišljenje, koje ustvari nije lično, nego ciljano, rečeno je na skupu u organizaciji beogradskog Medija centra i Centra za nove medije Liber iz Novog Sada. Precenjene bot divizije

Slobodan Georgijev iz Balkanske istraživačke mreže (BIRN) smatra da je uprkos tome što je agresivan, značaj botovanja precenjen iako pojedine stranke imaju, kako je rekao, čitave "bot divizije" .

Taj fenomen koriste sve stranke i raspostranjen je u cilju promovisanja političkih ideja, stranačkih ličnosti i stranke uveliko koriste taj vid propagande, dobro je oranizovan i važan je instrument u kampanjama, treba da promoviše, uništi ili ismeje određenu ideju, ličnost, sa utiskom da je u pitanju mišljenje običnog građanina, rečeno je na skupu.

"U pitanju je sistematska manipulacija i obmanjivanje javnosti i strankama ne treba da dajemo pare za to. Na delu je amoralna pojava, koja je toliko intenzivna da treba što pre da je se otarasimo", rekla je sociolog Vesna Pešić.

Ona je ukazala da u politici uvek ima doza populizma, ali da se politika ne može zasnivati samo na lažima.

Predstavnik sajta Njuz.org Viktor Marković ukazao je da su botovi plaćeni i dobro organizovani ili im je nešto obećano za to što pišu na društvenim mrežama.

"Međutim, oni ne veruju u to što pišu", uveren je Marković.

Veb konsultant Sibin Grašić istakao je da botovanja, osim u politici, ima i u drugim sferama, kao na primer kod alternativnih metoda lečenja, protivljenja vakcinaciji, prodaji određenih proizvoda.

"Botovi se trude da što veći broj ljudi uvuku u svoju priču", rekao je on i naveo da su oni ponekad na društvenim mrežama veoma agresivni.

Nastavak na Mondo...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.