Automobili će prepoznavati alkoholisanost, sami kočiti, usporavati...

Izvor: Vesti-online.com, 24.Maj.2018, 01:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Automobili će prepoznavati alkoholisanost, sami kočiti, usporavati...

Evropska komisija zahteva uvoženje 11 novih bezbednosnih sistema koji će biti obavezni za sve nove automobile od 2021. godine.

U Evropskoj komisiji smatraju da će ovi sistemi prepoloviti broj teško povređenih i poginulih (26.000 godišnje prema poslednjoj analizi) u saobraćajnim nesrećama. Od 2010. razne mere Evropske unije su umanjile broj nesreća za 20%, ali Evropska komisija ističe da nema značajnijeg pada od 2013.

Procene su da će uvođenje ovog paketa >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << bezbednosnih sistema spasti oko 7.300 života i sprečiti 39.000 teških povreda između 2020. i 2030. Jedan od sistema koji će biti obavezni je zadnja kamera, koja je već godinama dostupna kao dodatna oprema, navodno spasi oko 95 života godišnje u SAD.

Upravo su u SAD nedavno uveli sličan paket obaveznih sigurnosnih sistema kako bi povećali bezbednost na putevima.

Pomenuti bezbednosni paket koji će biti obavezan u EU čine: 

- Napredno sigurnosno kočenje - sistem koji automatski zaustavlja vozilo ukoliko detektuje opasnost od sudara

- Instalacija za blokadu alkohola - mogućnost postavljanja uređaja za analizu vazduha prilikom paljenja automobila, koji će onemogućiti vozače u alkoholisanjom stanju da pokrenu vozilo

- Otkrivanje pospanosti i poremećaja pažnje - detektovaće pad pažnje vozača i upozoravati ga da se odmori

- Snimač podataka o nesreći - poput "crne kutije" iz aviona ovaj sistem će beležiti podatke poput brzine, lokacije i trenutka udesa

- Signal za zaustavljanje u hitnim slučajevima - automatsko treperenje svetla u slučaju opasnosti radi hitnog zaustavljanja

- Unapređeni sigurnosni pojasevi

- Veća zona glavnog udara sa sigurnosnim staklom za veću zaštitu biciklista i pešaka prilikom udesa

- Inteligentna podrška brzine - sistem koji može da preuzme primat kako bi se ograničila brzina na osnovu prepoznavanja saobraćajnih znakova

- Pomoć pri praćenju trake - upozorava vozača ukoliko napusti svoju traku

- Veća zaštita putnika u testu bočnog udara

- Zadnja kamera ili senzori

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.